آیا می توان کسب و کاری را بدون سرمایه آغاز نمود؟

آیا می توان کسب و کاری را بدون سرمایه آغاز نمود؟

همیشه برای راه اندازی یک کسب و کار به سرمایه زیادی نیاز ندارید. گاهی اوقات می توانید با بودجه کم یا بدون بودجه شروع کنید. شروع یک تجارت بدون پول ممکن است در اول راه غیر ممکن به نظر برسد اما واقعاً غیرممکن نیست. درست است برای شروع و گسترش هر کسب و کاری، به پول و سرمایه نیاز دارید اما بیشتر از آن به شرکا، سرمایه گذاران و یک پلن کاری برای رشد  کسب و کار خود نیاز دارید. راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه مستلزم تغییر در طرز فکر است. به طور سنتی،  ما فرصت‌های تجاری جدید را با این سؤال شروع می کنیم: « چه کمبود هایی  در بازار وجود دارد و چگونه می‌توانم آن کمبودها را پر کنم؟ یک کمبود می تواند یک نیاز مشتری یا یک اختراع جدید باشد که هنوز به بازار ارائه نشده است.

در مرحله بعد، ما یک هدف ایجاد می کنیم تا یک سرمایه گذاری پیدا شودکه این کمبود ها را پر کند. ما منابع لازم را برای تحقق هدف خود در نظر می گیریم و به دنبال آن منابع می رویم و ما یک طرح تجاری می نویسیم و به سرمایه گذاران بالقوه ارائه می کنیم. اگر سرمایه‌ گذاران، ما و ایده‌مان را دوست داشته باشند، سرمایه‌ای را برای راه‌اندازی کسب‌وکار در اختیار ما می‌گذارند.

به جای اینکه با این سوال شروع کنید:  چه کمبودهایی در بازار وجود دارد و چگونه می توانم آنها را پر کنم؟  از خود بپرسید:  من چه دارم و چه کسی را در بازار می شناسم؟

در مورد کارآفرینی بیشتر بدانید:چگونه وارد حوزه کارآفرینی شویم؟

از این راه می توانید منابع و روابطی را که بر روی آنها تأثیر دارید به دقت بررسی کنید و در نظر بگیرید که چگونه می توانید آنها را به سرعت و به طور مؤثر به  کار ببرید. می‌توانید با استفاده از ترکیب‌های مختلف منابع و هدف مورد نیاز خود را آزمایش کنید  و ایده ای رابیان کنید که واقعاً برای دیگران ارزشمند  باشد. با این حال، اهداف یک کارآفرین در طول زمان با در نظر گرفتن منابع، ارتباطات و موارد احتمالی ظاهر می‌شوند.

توسعه ذهنیت کارآفرینی در راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه:

در اینجا چند اصل و دستورالعمل وجود دارد که به شما شانس بیشتری برای راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه  را می دهد:

1- با آنچه دارید شروع کنید:

در ابتدای شروع یک کسب و کار جدید، آنچه را که در اختیار دارید بررسی کنید. خود را در نظر بگیرید  مانند:

  • مهارت ها – چه کاری می توانید انجام دهید؟
  • تجربه – در گذشته چه کاری کرده اید؟
  • علم و دانش- در این زمینه چقدر اطلاعات دارید؟
  • منابع – شما صاحب چه چیزی هستید و به چه چیزی دسترسی دارید؟

توصیه می شود به پاسخ سوالات خود با دقت بیشتری فکر کنید و می توانید پاسخ های خود را بر روی کاغذی یاد داشت کنید.  پاسخ‌های  کتبی شما مجموعه‌ای از مصنوعات را ایجاد می‌کند که می‌توان آنها را با هم ترکیب کرد تا چیزی جالب، و ارزشمند در ایجاد یک کسب‌وکار جدید ایجاد کند.

آیا دوست دارید در این مورد این مقاله محدویت سنی افزایش خلاقیت چیست؟ اطلاعاتی داشته باشید.

2- کسانی را که می شناسید در نظر بگیرید:

آن چیزی که دارید باید با کسانی که می شناسید مشورت کنید  . روابطی را که با دیگران دارید بررسی کنید، ارتباطات خود را بیشتر کنید. فراموش نکنید، چگونه ارتباطات شما می تواند شما را قادر سازد از آنچه دارید به طور مؤثرتری استفاده کنید.

3- آزمایش کنید و تطبیق دهید:

با این طرز فکر، انعطاف پذیری و سازگاری یک مزیت رقابتی می باشد. شما با تثبیت کردن بیش از حد بر یک هدف یا یک نتیجه موفق نمی شوید، بلکه با پاسخگویی به تغییرات محیطی موفق می شوید. شرکت‌های موجود معمولاً نسبت به شرکت‌های جدید بیشتر طول می‌کشند تا سازگار یا هماهنگ شوند، زیرا انگیزه بیشتری برای ثابت ماندن شرایط دارند و شیوه‌هایی را ایجاد کرده‌اند که وضعیت موجود را تقویت می‌کند. اما شرکت‌های جدید به روشی که همیشه انجام می‌شد وابسته نیستند.

چگونه بدون پول یک کسب و کار راه اندازی کنیم؟

1- انجام تحقیقات بازار:

این اولین قدم در تعیین نحوه شروع یک تجارت بدون پول است. کارآفرینان نیازی به نگرانی در مورد هزینه های کسب و کار کوچک ندارند، حداقل در این مرحله از تجارت خود. انجام یک تجزیه و تحلیل کامل از بازار و مخاطبان آن برای ترسیم رقابت و توسعه آنچه که کسب و کار را منحصر به فرد می کند بسیار مهم است.

2- آمدن با یک ایده عالی:

برای راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه ، ابتدا باید یک ایده عالی داشته باشید. شما باید دقیقاً بدانید که ایده شما چیست و برای شروع کار به چه مقدار پول نیاز دارید. اگر به آن نیاز ندارید وام بزرگی نگیرید. به همین دلیل اولین قدم تحقیق است. تعیین کنید محصول یا خدمات شما چقدر کاربردی است.

3- برنامه ریزی با جزئیات:

یک طرح کسب و کار معمولی همه چیز در مورد ساختار یا چارچوب چشم انداز شما است.چشم انداز خود را مشخص کنید و اهدافی را برای هدایت رشد کلی خود تعیین کنید. شش ماه، سه سال و بعد از آن چگونه خواهد بود؟ در مراحل مختلف به چه نوع منابع، نیروی انسانی و سرمایه ای نیاز دارید؟ چه چیزی شما را از رقبای خود متمایز می کند؟ چگونه می خواهید وفاداری به برند را برای مشتریان ایجاد کنید تا بارها و بارها برگردند؟

  • یک طرح تجاری با نقشه راه و اهداف کلی ارتباط دارد. استراتژی کسب و کار نحوه دستیابی به آن اهداف است.

اگر برنامه ریزی نکنید، از دست دادن تمرکز روی دید اولیه بسیار آسان خواهد بود. طرح کسب و کار شما همان چیزی است که بنیانگذاران، کارمندان و طرفداران برند را به سمت شما می کشاند. طرح کسب و کار نیز یک چیز عالی برای دریافت بازخورد است.

4- منابع مالی:

اگر مقداری بودجه برای سرمایه‌گذاری در محصول داشته باشید، به هدف خود نزدیک تر هستید. زیرا ابزارها و راه حل های رایگان تقریباً برای هر نوع مشکلی که ممکن است با آن روبرو شوید وجود دارد. اما برای دریافت آن باید ساعت ها وقت بگذارید. چیزی که نمی توانید با پول بخرید، زمان زیادی برای شما در بر خواهد داشت. به همین دلیل است که باید برخی از روش های تامین مالی را در نظر بگیرید که بعداً مورد بحث قرار خواهند گرفت.

5- ساختمان:

بخش ساختمان (کدگذاری محصول، ارتباط با ارائه دهندگان، راه‌اندازی فضای اداری، و غیره) برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار بدون پول سخت‌ترین بخش است، اگر نتوانسته‌اید هیچ بودجه‌ای را تامین کنید. اگر توانایی، دانش و تجربه انجام این کارها را دارید، بسته به هزینه های راه اندازی موجود ایده شما، این کار نباید خیلی سخت باشد. با این حال، اگر این ویژگی‌ها را ندارید، پیدا کردن یک هم‌بنیان‌گذار که بتواند از عهده این وظایف برآید، می‌تواند راهی عالی برای حل این مشکل باشد، به‌ویژه اگر آن‌ها کارهایی نیستند که فقط یک بار باید انجام شوند.

6- راه اندازی :

این محصول تکمیل شده است و اکنون زمان عرضه آن فرا رسیده است. محصول را راه اندازی کنید حتی اگر کامل نباشد. زمان کافی برای تنظیم دقیق و بهبود محصول شما وجود خواهد داشت.مدتی را برای آماده شدن برای راه اندازی خود صرف کنید. توجه به این نکته ضروری است که راه اندازی همه چیز نیست. اگر در هفته اول فروش زیادی نداشتید، ناامید نشوید. آنچه شما می خواهید بازخورد کاربر است. اولین کاربران خود را بشناسید و آنها را به طرفداران واقعی محصول خود تبدیل کنید. آنها سپس بازاریابی دهان به دهان را برای شما انجام خواهند داد.

قطعاً این مقاله بازاریابی موفق برای یک محصول به چه عواملی بستگی دارد ؟ به شما کمک زیادی می کند.

7- شروع رشد:

اگر یک محصول عالی دارید اما بازاریابی ضعیفی دارید،  بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از ارزان ترین و بهترین راه ها برای اطلاع رسانی است.  البته ارزان و رایگان نیست، زیرا گاهی اوقات بهتر است یک مبلغ خاص را برای یک تبلیغ بگذارید. تبلیغات در اکثر پلتفرم های رسانه های اجتماعی قیمت پایینی دارند.

انواع مشاغل جدید برای راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه:

کسب‌وکارهایی که وقتی کارآفرینان سرمایه محدودی دارند و ذهنیت جایگزین را برای ایجاد سرمایه‌گذاری جدید اتخاذ می‌کنند، معمولاً ویژگی‌های خاصی دارند مانند: خدمات، عملکرد، و آموزش.

1- مشاغل خدماتی:

 به مهارت و زمان فردی که کسب و کار را راه اندازی می کند بستگی دارد. چنین فردی می تواند مهارت خود را با سرمایه گذاری اولیه در اختیار دیگران قرار دهد. برای راه اندازی یک کسب و کار خدماتی، فقط به ابزارهای تجارت خود نیاز دارید.

2- کسب و کارهای مبتنی بر عملکرد:

به توانایی کارآفرینان برای عملکرد و گرد هم آوردن افراد دیگری که می توانند عملکرد را افزایش دهند، بستگی دارد.

  • کلید موثر بودن در مشاغل کارگزاری، داشتن تماس و تقویت روابط و بازاریابی موثر در هر دو طرف معادله – برای خریداران و فروشندگان است.

3- آموزش یکی دیگر از کسب و کارهایی است که در راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه تأثیر دارد.

آموزش حوزه دیگری است که افراد با سرمایه کم یا بدون سرمایه می توانند شروع به کار کنند.هر کسی با مهارت ها و بینش هایی که دیگران مایل به یادگیری آن هستند، و علاقه به کمک به دیگران در رشد آنها دارند، می توانند وارد آموزش شوند.

نکته کلیدی این است که با آنچه در حال حاضر دارید شروع کنید – منابعی که می توانید به آنها دسترسی داشته باشید، مهارت هایی که می توانید از آنها استفاده کنید و ارتباطاتی که در اختیار دارید – تا به شما کمک کند مسیری کم هزینه به سمت یک تجارت جدید پایدار و سودآور پیدا کنید.

دسته بندی هزینه ها در راه اندازی کسب و کار:

هنگام تجزیه و تحلیل هزینه شروع یک تجارت، انواع مختلفی از هزینه ها وجود دارد. ما آنها را به سه دسته تقسیم می کنیم:

1- هزینه های ضروری در مقابل هزینه های اختیاری:

هزینه های اساسی برای بقا، رشد و توسعه شرکت ضروری است. در مقابل، خریدهای اختیاری تنها در صورتی انجام می‌شوند که درآمد مازادی وجود داشته باشد. آنها معمولاً شامل آزمایش‌ها و تصمیم‌های مخاطره‌آمیز می‌شوند که ممکن است هیچ بازدهی برای سرمایه‌گذاری نداشته باشند.

2- هزینه های ثابت در مقابل متغیر:

اجاره، دستمزد کارمندان و بیمه ها 3 نمونه از هزینه های ثابت هستند، هزینه هایی که حتی اگر درهای کسب و کارتان بسته باشد، باید بپردازید. مواد، کارمزد تراکنش ها و پاداش ها هزینه های متغیری هستند، هزینه هایی که به تعداد کالاها و خدماتی که کسب و کار شما در ماه تولید می کند بستگی دارد. با رشد کسب و کار، هزینه های ثابت شروع به نشان دادن بخش کوچکتری از درآمد کسب و کار می کنند، در حالی که هزینه های متغیر افزایش می یابد.

مقاله شرکت هلدینگ چیست وچه تفاوتی با شرکت های سرمایه گذاری دارد؟اطلاعات زیادی به شما می دهد.

3- هزینه های یکبار مصرف در مقابل هزینه های جاری:

پرداخت های یکباره می تواند در ابتدا قابل توجه باشد زیرا شما باید کسب و کار را تشکیل دهید، ماشین آلات را خریداری کنید، فضای کاری را آماده کنید. هزینه های جاری هزینه هایی هستند که باید به طور منظم پرداخت می شوند و معمولاً با گذشت زمان افزایش می یابند.

یکی از دلایل اصلی شکست کسب و کار های جدید چیست؟

یکی از دلایل اصلی شکست کسب‌وکارهای جدید، نتیجه مستقیم کمبود سرمایه بر اساس مدیریت کسب‌وکارهای کوچک است. اگرچه ایده آل نیست، اما همچنان می توانید یک کسب و کار جدید موفق را بدون منابع و سرمایه بزرگ راه اندازی کنید به طور مثال  “Bootstrapping” یک کسب و کار جدید نیازمند رویکردی خلاقانه برای تولید، برندسازی و بازاریابی محصولات و خدمات است. برای  راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه شما باید یک طرح کسب و کار دقیق بنویسید و بر روی این مورد تمرکز کنید که چه چیزی محصول شما را منحصر به فرد می کند و چرا مصرف کنندگان مایل به خرید آن هستند. همچنین زمان قابل توجهی را صرف برنامه ریزی بازاریابی کنید که ابتدا بر فروش و سپس تولید محصول تمرکز دارد.

نتیجه گیری :

راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه  شاید کمی سخت باشد اما غیر ممکن نیست و این کار نیاز به فکر و دقت و ایده های خلاقانه دارد و هنوز هم کسب و کارهایی است که می توان بدون سرمایه  راه اندازی کرد، که ما در مقاله بعدی در این مورد بیشتر توضیح می دهیم.

منبع :

https://www.entrepreneur.com/article/327468

https://worldscholarshipforum.com/wealth/start-a-business-with-no-money/

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *