تاثیر کرونا بر صنعت مد و فشن

تأثیر کرونا بر صنعت مد و فشن

گفتگو دکتر سلمان یزدانی با خانم سولماز آخوندی مدیر گروه طراحی لباس دانشگاه الزهرا

در ابتدای بحث، خانم آخوندی درباره نقش و تاثیر کرونا بر مد و فشن صحبت کردند. ایشان معتقد بودند شرایط فعلی انسان ها را آرام تر و ریتم حرکت را آهسته تر کرده است. همچنین تعطیلی در هفته های فشن و مد تاثیر بسیار زیادی بر کسب و کار صنعت مد و پوشاک در تمام دنیا داشته است.

این شرایط باعث همدلی بیشتر طراحان  و دوزندگان داخلی شده است. ایشان دوختن ماسک, گان و پاپوش را نمونه بارز این موضوع دانستند. شیوع کرونا همچنین موجب بروز اقدامات انساندوستانه زیادی شده است. افراد زیادی هستند که دچار مشکل معیشتی بوده ولی به صورت داوطلبانه و رایگان به کمک کادر درمان شتافتند.

تأثیر کرونا بر صنعت پوشاک و مد
تأثیر کرونا بر صنعت پوشاک و مد

در دوران کرونا چگونه لباس بپوشیم؟

موضوع دوم که درباره آن بحث شد نحوه پوشش در منزل در ایام قرنطیه بود. خانم آخوندی به این موضوع اشاره کردند که استفاده از لباسهای با رنگ شاد (توناژ زرد) و مینیمال (کمترین برش) می تواند در کاهش اثرات منفی و افسردگی مؤثر واقع شود.

مشکلات صنعت مد در دوران کرونا:

در این گفتگو همچنین از برندهای مطرح دنیا و مشکلاتی که با آن روبرو هستند، سخن به میان آمد. این برندها در شرایط کرونا دچار مشکلاتی از جمله کمبود مدلها و همچنین عدم امکان اراِئه محصولات خود در هفته های مد و سایر موارد هستند. اما اقدام جالبی که در این مورد صورت گرفت، ارائه ماسک به عنوان یک اکسسوری در پوشش های مد بود. بزرگترین طراحان دنیا معتقد هستند, بعد از این دوران همچنان ماسک به عنوان زیورآلات و اکسسوری در مد و لباس افراد باقی خواهد ماند.

آیا صنعت مد و پوشاک می تواند به وضعیت قبل از کرونا بازگردد؟ چگونه؟

 در پایان بحث، خانم آخوندی به مشکلاتی که فعالان این صنعت در حال حاضر با آن روبرو هستند اشاره نمودند. همچنین ایشان افزودند که تحلیل های آماری نشان میدهد، صنعت مد و پوشاک کشور نیازمند 5/1 میلیون دلار حمایت از سمت دولت، جهت بازگشت به شرایط قبلی است. در غیر اینصورت بازگشت به وضعیت قبلی غیرممکن بوده و یا بسیار سخت خواهد بود.

فرصت های شغلی دانشجویان و فارغ التحصیلان حوزه پوشاک و مد

 در انتها درباره دانشجویان و فعالان حوزه مد و پوشاک پس از فارغ التحصیلی سخن گفته شد. ایشان با اشاره به فرصت های شغلی متفاوت فعالان این حوزه، آینده این صنعت را روشن ارزیابی نمودند. تعدادی از این فرصت ها عبارتند از:  همکاری در مزون ها به عنوان  طراحی لباس, فعالیت درشرکت ها طراحی لباس و همچنین امکان مربیگری آموزشگاهها بدون نیاز به مدرک فنی حرفه ای.

 

گردآورنده: تکتم زحمتکش مرجانه، مونا فدایی

لینک مشاهده لایو در آپارات
تماس با آپارات هاوش
قسمت1
تماس با آپارات هاوش
قسمت2

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *