فضای کار اشتراکی برای چه کسانی مناسب است؟

مزایای فضای کار اشتراکی هاوش در مشهد

فضای کار اشتراکی، همان‌طور که از نامش مشخص است، به محیطی گفته می‌شود که چندین نفر از آن به صورت همزمان برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند. اما چه گروه‌هایی بیشتر ممکن است از آن استفاده کنند و فضای کار اشتراکی برای چه کسانی مناسب است؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی فضای کار اشتراکی و مزایای آن برای افراد و اقشار مختلف بپردازیم. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تا بحال نام فضای کار اشتراکی را نشنیدید و برای اولین بار است که با این اسم برخورد می کنید، توصیه میکنیم مقاله فضای کار اشتراکی چیست؟ آیا در ایران هم فضای کار اشتراکی داریم؟ مطالعه نمائید.

از این که در حال مطالعه این مقاله هستید نشان می دهد از علاقمندان این حوزه هستید. به ساکنین مشهدی این مژده را می دهیم که شعبه 2 فضای کار اشتراکی هاوش در آخوند خراسانی 24، مجموعه قلم از تاریخ 24 آبان ماه 1399 آغاز به فعالیت می نماید و از اکنون امکان رزرو فضا فراهم می باشد.

فضای کار اشتراکی برای چه کسانی مناسب است

فضای کار اشتراکی راهی برای ایجاد ارتباط

پای ثابت یک فضای کار اشتراکی، استارتاپ‌ها هستند. استارتاپ‌ها معمولاً برای مدیریت هزینه‌ها تصمیم می‌گیرند به جای صرف مبالغ گزاف برای اجاره یا خرید یک فضای کار، سراغ استفاده از فضای کار اشتراکی بروند.

محیط‌های کار اشتراکی هم از این موضوع آگاهند وخود را برای استفاده استارتاپ‌ها تجهیز می‌کنند. جدا از زیرساخت‌های لازم برای رفع نیازهای اولیه یک استارتاپ، امکانات و فرصت‌های جذابی در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌گیرد. برای مثال، مشاوران، دوره‌های آموزشی و متخصصانی که وظیفه منتورینگ را بر عهده می‌گیرند، اینترنت پر سرعت، امکانات رفاهی و تفریحی و…. فضای کار اشتراکی یک بستر مناسب و پذیرفته‌شده برای ایجاد ارتباط میان استارتاپ‌ها و افراد متفاوت است.

بنابراین فضای کار اشتراکی برای چه کسانی مناسب است؟ برای کسانی که در کسب و کارشان نیاز به ایجاد ارتباطات مناسب و مؤثر دارند و تمایل دارند از محیط هم افزایی که فضاهای کار اشتراکی برایشان فراهم می نماید نهایت استفاده را ببرند.

فضای کار اشتراکی، راهی برای فرار از شلوغی!

یکی از معضلاتی که فریلنسرها با آن‌ دست و پنجه نرم می‌کنند، شلوغی خانه است که باعث بر هم خوردن تمرکز می‌شود. این افراد برای حل این مشکل از راهکارهای متفاوتی استفاده می‌کنند. برای مثال، برخی به کتابخانه‌ها می‌روند و برخی به کافه‌ها. اما احتمالاً هیچ کجا به اندازه یک فضای کار اشتراکی برای این افراد مناسب نیست. در این مراکز، ضمن برخورداری از زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز برای کار، می‌توان از کار کردن در محیطی آرام لذت برد. جدا از آن، در زمان‌های استراحت هم با افرادی معاشرت کرد که احتمالاً چیزی برای آموختن به شما داشته باشند. پس یک تیر است وچند نشان.

بنابراین فضای کار اشتراکی برای چه کسانی مناسب است؟ برای کسانی که از کارکردن در خانه خسته و افسرده شدند و از اینکه با هر برنامه ریزی خانواده، برنامه های کاریشان تحت الشعاع قرار میگیرد و نیاز به محیطی آرام برای تمرکز روی کارشان دارند.

حضور در فضای کار اشتراکی، تمرینی برای ورود به بازار کار

گروه دیگری که کمابیش ممکن است در یک فضای کار اشتراکی با آن‌ها مواجه شوید، دانشجویان هستند. دانشجویان خلاق، می‌دانند که قرار گرفتن در اتمسفری این‌چنینی چه تاثیر مثبتی بر روی نگرش آن‌ها از بازار کار دارد. آن‌ها می‌توانند از نزدیک با افراد شاغل و مشاوران در تماس باشند و طی این معاشرت‌ها، نکات مهمی را فرا بگیرند.

فضای کار اشتراکی برای چه کسانی مناسب است؟ برای کسانی که قصد ورود به بازارکار را دارند اما جسارت و اعتماد به نفس اینکار را ندارند. بنابراین به فضایی نیاز دارند که کمی جدی تر بوده و بتوانند درکنار ارتقاء مهارتهای خود، توانایی خود را مورد آزمایش قرار دهند. روی صحبتم با شما دانشجو یا حتی دانش آموز عزیزی هست که مهارت دارید اما اعتماد به نفس ارائه کار خود و شروع کار مستقل را ندارید، تعلل نکن از همین الان از همین جا شروع کن و وارد بازار کار شو، اگر شروع نکنی هیچوقت رشد نخواهی کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا ما در مقاله فرصتهایی که یک فضای کار اشتراکی خوب می تواند برای یک استارتاپ فراهم سازد را بطور مفصل بیان نمودیم.

فضای کار اشتراکی برای تولیدات هنری

سکوت برهه‌ای زایا برای هنرمندان است. آرامش موجود در یک فضای کار می‌تواند این فرصت را در اختیار هنرمندان و گروه‌های هنری قرار دهد تا زمینه برای تولید آثارشان فراهم‌تر باشد. بسته به نوع فضای کار اشتراکی، ممکن است امکانات بیشتری هم برای این قشر در نظر گرفته شود.

فضای کار اشتراکی برای چه کسانی مناسب است؟ برای کسانی که نیاز به سکوت برای زایش و جوانه زدن خلاقیتشان دارند و از طرفی تنهایی کار کردن در خانه هم انگیزه ها و امیدهایشان را نابود می کند. فضای کار اشتراکی ای آرام مناسب ترین گزینه برای شماست، زیرا در کنار آرامش و سکوت دیدن تعدادی انسان فعال و با انگیزه که هرروز اهداف خود را با جدیت دنبال می کنند به شما انگیزه بیشتری برای کار کردن می دهد. پس تردید نکن و هم اکنون تصمیم خود را بگیر و شروع کن.

شتابدهنده هاوش به عنوان اولین شتابدهنده صنایع خلاق واقع در شهر مشهد ارائه دهنده فضای کار اشتراکی تخصصی در دو شعبه (شعبه1: سجاد21، نبش امین 2، پلاک 28 – شعبه2: مجموعه قلم) با تمامی امکانات می باشد.

جهت آشنایی با خدمات و مزایای فضای کار اشتراکی هاوش مقاله مزایای فضای کار اشتراکی هاوش در مشهد را مطالعه نمائید.

 فضای کار اشتراکی؛ بایدها و نبایدها

با تمام مزایایی که ذکر شد، نمی‌توان فضای کار اشتراکی را گزینه‌ای ایده‌آل برای تمام افراد دانست. اگر انسانی شدیداً برون‌گرا هستید، احتمالاً حضور شما در چنین فضاهایی ممکن است برای همه خوشایند نباشد. فراموش نکنید که شما تمام آن فضا را در اختیار ندارید و لازم است آداب خاص این اماکن را رعایت کنید تا سایرین بتوانند روی کار خود متمرکز بمانند. باید نگاهتان به یک فضای کار اشتراکی، مشابه نگاه به یک خانواده باشد و برای پیشرفت خود و سایر افراد حاضر در آن تلاش کنید.

فضای کار اشتراکی برای چه کسانی مناسب است؟ برای کسانی که همزمان با پیشبرد اهداف و کارهای خودشان به فکر کسانی که در مجاورت آنها درحال کار کردن روی آرزوها و اهداف خود هستند، نیز هستند و بدون ایجاد مزاحمت برای سایرین به کار خود ادامه می دهند.

پس از اینکه با فضای کار اشتراکی و مزایای آن آشنا شدید و دریافتید که برای کسب و کار شما مناسب است، خالی از لطف نیست بدانید که شخصیت‌های سازگار با فضای کار اشتراکی چگونه هستند؟

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *