چگونه سرمایه‌گذارها را مجاب به سرمایه‌گذاری کنیم؟ | موفقیت در جذب سرمایه

سرمایه گذاری در استارتاپ

در دنیای استارتاپ‌ها، داشتن ایده تازه اول کار است. برای عملی کردن ایده، لازم است سرمایه داشت و هیچ استارتاپی معمولاً این سرمایه را ندارد. به همین دلیل، می‌توان گفت که اهمیت موفقیت در جذب سرمایه اگر بیشتر از خود ایده نباشد، کمتر هم نیست.

اما برای جذب سرمایه چه باید کرد؟ چگونه می‌توان شخصی را متقاعد کرد که روی ایده شما حساب کند و پول بزرگی را به شما بدهد؟ چگونه سرمایه‌گذارها را مجاب به سرمایه‌گذاری کنیم؟

در این مطلب قصد داریم به موضوع سرمایه‌گذاری در استارتاپ و موفقیت در جذب سرمایه بپردازیم.

اگر جزو کسانی هستید که تمایل دارید از استارتاپ ها با ایده های خوب حمایت نمائید و نمیدانید چطور باید این کار را انجام دهید مقاله چگونگی سرمایه گذاری در استارتاپ ها در کنار توضیح انواع روشهای سرمایه گذاری می تواند به شما کمک نماید تا به هدف خود برسید.

ترغیب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ

به صورت کلی، هر قدر هم که ایده شما خوب باشد، اگر نتوانید سود ده بودن آن را به سرمایه‌گذار بقبولانید، احتمال موفقیت شما در جذب سرمایه پایین است. برای اثبات سودده بودن یک ایده، لازم است تصویر روشنی از آن را به سرمایه‌گذار نشان دهید. بدین منظور لازم است دورنمای ایده خود را به صورت واقع‌بینانه تدوین کرده و آن را در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهید.

اما ارائه چنین سندی کار چندان آسانی نیست و لازم است آن را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد. برای این کار، به مشاوران اقتصادی، حقوقی و فنی نیاز دارید تا نقشه راه شما را به واقعیت نزدیک‌تر کنند. در مقاله دلیل اهمیت پیش‌بینی مالی قبل از شروع استارتاپ چیست؟ بطور مفصل به دلایل اهمیت و چگونگی تحلیل میزان سرمایه موردنیاز برای استارتاپتان پرداخته ایم، با مطالعه آن دید بهتری نسبت به جوانب جذب سرمایه پیدا خواهید کرد.

مسئله بعدی، ثبت قرارداد است. قرارداد بین شما و سرمایه‌گذار باید به نحوی باشد که هم او سود کند و هم شما. اما این مسئله بیشتر اوقات ممکن نیست. زیرا کسی از آینده خبر ندارد و ممکن است سرنوشت استارتاپ شما اصلاً ختم به خیر نشود. پس سرمایه‌گذار باید در کار با شما نسبت به شما حاشیه امن بیشتری داشته باشد. برای تامین این امنیت، لازم است در قرارداد بندهایی وجود داشته باشد که به سرمایه‌گذار احساس بهتری تزریق کند. برای مثال، سرمایه‌گذار می‌تواند سهام ویژه داشته باشد تا در تصمیم‌گیری‌ها اختیارات بیشتری به او تعلق بگیرد. در صورتی که بتوانیم اعتماد سرمایه گذار را جلب نمائیم، می توان روی موفقیت در جذب سرمایه حساب کرد.

اگر جزو استارتاپ های صنایع خلاق هستید مقاله میزان تقریبی سرمایه راه‌اندازی استارتاپ صنایع خلاق چقدر است؟ به شما برای محاسبه دقیق میزان سرمایه موردنیازتان جهت راه اندازی این استارتاپ کمک خواهد نمود که می تواند اولین گام موفقیت در جذب سرمایه باشد.

جذب سرمایه از بانک‌ها

بسیاری از صاحبان استارتاپ‌ها، پس از عدم موفقیت در جذب سرمایه ازسرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر، سراغ گرفتن وام از بانک‌ها می‌روند. تقریباً تمام مشاوران استارتاپی بر این باورند که این کار یک اشتباه محض است. اجرایی کردن ایده‌های استارتاپی شما را با چالش‌های فراوانی روبرو می‌کند. هر یک از این مشکلات می‌توانند شما را در این مسیر با شکست مواجه کنند. بانک‌ها در صورت شکست شما چندان مهربان نخواهند بود و ممکن است بدهی‌های کلانی گریبان شما را بگیرد.

مقاله مرتبط:  سرمایه گذاری بذری چیست؟ وهدف آن چیست؟

شراکت و ادغام

اگر مذاکره‌گر خوبی هستید، این گزینه می‌تواند یکی از راه‌های مناسب برای جلب سرمایه باشد. باید یک استارتاپ یا شرکت دیگر که به زمینه فعالیت شما نزدیک است را یافته و این ایده را با آن‌ها مطرح کنید. در این روش هم نباید از اهمیت بالای کارشناسی اقتصادی و حقوقی ساده بگذرید. باید به توافقی همه‌جانبه دست یافت و آن را در قراردادی دقیق به ثبت رساند.

شتاب‌دهنده‌ها

مراکز شتاب‌دهنده می‌توانند به جز تامین زیرساخت‌های مورد نیاز شما، در عملی کردن ایده هم کمکتان کنند. یکی از این مراکز را پیدا کرده و ایده خود را برایشان مطرح کنید. کارشناسان آن‌ها ضمن ارزشگذاری روی ایده، به شما برای جذب سرمایه هم مشورت خواهند داد. در صورت مساعدت، اوضاع و توفیق در امر جذب سرمایه استارتاپ، می‌توانید با خیالی آسوده‌تر به توسعه ایده خود بپردازید.

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *