یک تیم استارتاپی در ابتدای فعالیت خود به چه مشاورانی نیاز دارد؟

مشاوران مورد نیاز استارتاپ‌ها

شروع استارتاپ | مشاوره استارتاپی | مشاوران مورد نیاز استارتاپ ها

عقل سلیم می‌خواهد انسان را از ارتکاب به اشتباه باز دارد و او را به سوی صلاح سوق می‌دهد. به همین سبب، انسان مایل است تجربیات و تصمیمات خود را با دیگران به اشتراک بگذارد و نظر آن‌ها را هم بداند. مشورت کردن امری مفید است؛ به این شرط که با فردی واجد شرایط صورت بگیرد. اینجا است که اهمیت نقش مشاور برای شروع هر امری پررنگ می‌شود. اما بحث امروز ما در ارتباط با شروع استارتاپ و مشاوران مورد نیاز استارتاپ ها در این مرحله از فعالیت است.

مشاوران مورد نیاز استارتاپ ها در شروع استارتاپ

یک اصل مهم در ارتباط با استارتاپ‌ها وجود دارد: اهمیت هیچ مرحله‌ای کمتر از سایر مراحل نیست. با در نظر گرفتن این اصل، باید از ابتدایی‌ترین بخش‌ها مشورت با متخصصان را شروع کنید.

مشاوره درمورد اینکه آیا ایده خوبی دارم؟

شاید این سوال به نظر خیلی کلی بیاید؛ اما یکی از اساسی‌ترین سوالاتی است که باید مشاوران در حل آن به شما کمک کنند. صفت «خوب» خیلی کلی است و می‌تواند تعاریف متفاوتی را شامل شود. در ارتباط با ایده، لازم است مطمئن باشید که ایده‌ای تکراری نداشته باشید؛ عملی باشد و به سودآوری منتج شود. این‌ها مسائلی کلی هستند که یک مشاور می‌تواند در شروع استارتاپ آن‌ها را در ارتباط با ایده شما مورد بررسی قرار دهد.

مقاله مرتبط: دلایل ضرورت مشاوره استارتاپی

مشورت درمورد اینکه حالا که ایده را دارم، باید چکار کنم؟

راهبرد رسیدن از شروع به هدف، چیزی است که یک استراتژیست باید برای شما ترسیم کند. جدا از این مسئله، لازم است برای تبلیغات، برندینگ و هر فعالیت دیگری یک تصور واضح از آینده استارتاپ خود داشته باشید. این‌جاست که مشاوران راهبردی به کمک شما خواهند آمد.

آیا تیم خوبی دارم؟

در شروع استارتاپ، ممکن است شما به محض شکل گرفتن ایده در ذهنتان، اعضای تیم را هم مشخص کنید. معمولاً این افراد مجموعه‌ای از دوستان و آشنایان شما هستند که می‌دانید دستی در آتش چند تخصص مورد نیاز شما دارند. اما آیا این افراد بهترین گزینه‌های ممکن هستند؟ مشاوران منابع انسانی در امر تیم‌سازی هم می‌توانند به شما کمک کنند؛ زیرا سال‌ها به استارتاپ‌های مختلف نزدیک بوده‌اند و ارتباطات زیادی دارند.

آیا فعالیت من از لحاظ حقوقی صحیح است؟

مشاوره حقوقی یکی از جدی‌ترین مشاوره‌ها در ابتدای راه شروع استارتاپ است. باید بدانید که هدفتان ممکن است با قوانین تعارض داشته باشد و تمام وقت و سرمایه‌ای که برای عملی کردن ایده خود صرف کرده‌اید، ممکن است تبدیل به یک دردسر دائمی برایتان شود. ممکن است سال‌ها شما را بدهکار کند و از آن بدتر، کارتان بیخ پیدا کند و راهی زندان شوید. البته این‌ها بدبینانه‌ترین احتمالات ممکن است؛ اما به هر حال ممکن است. پس انجام یک مشاوره حقوقی در شروع استارتاپ می‌تواند بسیاری از تهدیدات احتمالی را رفع کند.

مقاله مرتبط : مهمترین مسائلی که باید در جلسات مشاوره استارت آپی بازگو شود چیست؟

مشاوره‌های دوره‌ای

پس از شروع استارتاپ، لازم است گزارشی از تمام فعالیت‌هایی که انجام داده‌اید آماده کرده و آن را با یک مشاور در میان بگذارید. ممکن است نکات کوچکی را رعایت نکرده باشید که انجام آن‌ها بتواند بسیار برایتان مفید باشد. لازم است این کار را به صورت مداوم و دوره‌ای انجام دهید تا اگر اشتباهی انجام داده بودید، آن را رفع کنید.

نقش مشاور در ابتدای مسیر به پایان نمی‌رسد. باید مشاوره استارتاپی را تا زمان به ثمر رسیدن ایده ادامه داد و پس از آن، به سراغ مشاوران اقتصادی، حقوقی و… رفت که بقا و سودآوری کسب‌وکار شما را تضمین کنند.

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *