چگونه یک فریلنسر موفق باشیم؟

چگونه یک فریلنسر موفق باشیم؟

شما در حال مطالعه این مطلب هستید، چون می‌خواهید یک فریلنسر موفق باشید. شما به این کار فکر کرده‌اید و برای آن اقداماتی هم انجام داده‌اید. حالا منتظرید کار به سمت شما سرازیر شود و در خانه آن‌ها را انجام دهید. این تصوری اشتباه است. فریلنسر شدن تازه آغاز مسیری دشوار و پر از مبارزه است. چه بخواهید و چه نخواهید، کار کردن به صورت فریلنسری همچنان کار کردن است و دشوار. در این مطلب قصد داریم چند راهکار پیشنهاد دهیم که شما را سریع‌تر به یک فریلنسر موفق تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: فریلنسر کیست؟ | فریلنسر چیست و به چه کسانی اطلاق می‌شود؟

  • برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق، با تمام آشنایان خود صحبت کنید.

در ابتدای کار، بهتر است با هر کس که می‌شناسید درباره تصمیم خود صحبت کنید. به آن‌ها بگویید که داشتن یک پروژه در همین روزهای ابتدایی که چنین تصمیمی گرفته‌اید، شما را خیلی خوشحال می‌کند.

داشتن یک پروژه در همین ابتدای کار به سه دلیل مهم است:
* تجربه کردن کار
* ایجاد ارتباطات بیشتر
* داشتن رزومه

ممکن است در ابتدای کار نتوانید مشتری‌هایی پیدا کنید که به شما پول خوبی بدهند. با این حال، نباید فراموش کنید که انجام این پروژه‌ها به سه دلیل برای شما مهم است:
* تجربه کردن کار
* ایجاد ارتباطات بیشتر
* داشتن رزومه

  • روی برند شخصی خود کار کنید

به عنوان یک فریلنسر نباید فراموش کنید که شما خود برندتان هستید.

برای این کار لازم است برخی از چیزها را تقویت کنید. برای شروع، بهتر است پروفایل لینکدین خود را با تمام جزئیات مورد انتظار پر کنید. سایت‌های مشابه زیادی در داخل ایران هم وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید رزومه بسازید و به دنبال فرصت‌های شغلی بگردید. در رزومه‌های خود، حتماً لینک لینکدین خود را هم قرار بدهید.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک فضای مسموم نگاه می‌کنید، در اشتباهید. شبکه‌های اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی در ارتباط با برند شما برخوردارند. با این حال، اهمیت دیدارهای حضوری و تلفیق این دو به سه دلیل اهمیت دارد:
* احتمال پیدا کردن پروژه افزایش پیدا می‌کند
* راحت‌تر به یاد آورده می‌شوید
* به خوبی شناخته می‌شوید

  • برنامه‌ریزی داشته باشید

فریلنسر بودن با تمام مزایایی که دارد، در زمینه تامین امنیت شغلی چندان مقتدر نیست. بنابراین، لازم است برای گذران زندگی در روزهایی که ممکن است پروژه‌های خوبی در اختیار نداشته باشید، برنامه‌ریزی کنید. باید بدانید که مقدار درآمد مورد نیاز شما برای سپری کردن یک ماه چقدر است. اگر می‌توانید با انجام دو پروژه کوچک یک ماه را سر کنید، به انجام تعداد بیشتر پروژه‌ فکر کنید. اکثر افرادی که به فکر فریلنسر شدن می‌افتند، قصد ندارند درآمدی کمتر نسبت به کارکنان مستقر در ادارات داشته باشند. بنا براین، باید زمان خود را به نحوی برنامه‌ریزی کنید که به تعداد قابل توجهی پروژه برسید.

بیشتر بخوانید: فضای کار اشتراکی برای چه کسانی مناسب است؟

  • پشتکار داشته باشید

یکی از مهمترین ویژگی هایی که یک فریلنسر برای موفقیت می بایست داشته باشد، پشتکار و ثبات قدم است. شما به عنوان یک فریلنسر، باید هرروز در حوزه تخصصی خود یادبگیرید و بردانش خود بیفزایید، آموزش مستمر و با پشتکار همواره منجر به موفقیت خواهد شد. زیرا شما را به یک متخصص تمام عیار تبدیل خواهد کرد، به یاد داشته باشید تحت هیچ شرایطی نباید آموختن را رها کنید

تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق کار آسانی نیست؛ اما اگر پشتکار نشان بدهید، به راحتی می‌توانید تعداد پروژه‌های زیادی انجام دهید و خیلی زود برند شخی خود را گسترش دهید.

نکات مهم برای موفقیت به عنوان یک فریلنسر / دورکار

  • پروژه هایی را پیشنهاد دهید و بپذیرید که مهارت و تخصص لازم برای انجام آن را دارید.
  • سعی کنید پیش از شروع کاملا خواسته های کارفرما مطلع و آن را درک نمایید و تمامی همت خود را به کار بندید تا بتوانید پروژه را با رضایت به اتمام برسانید. این کار موجب حفظ مشتریان شما، افزایش تعداد آن ها و و درآمد بیشتر شما خواهد شد.
  • خوش قول، متعهد، به روز و خوش برخورد باشید و به توافقات خود کاملا پایبند بمانید.
  • از نام خود استفاده کنید یا برای خود برندی ایجاد کنید و هر روز اعتبار بیشتری برای آن کسب کنید. عکس مناسب و ترجیحا عکس خودتان در پروفایل می تواند تاثیر چشمگیری در افزایش مشتریان شما داشته باشد.
  • رزومه کاری مناسب برای خود تهیه کنید و مهارت ها، تخصص ها و نمونه کارهای خود را در آن عرضه نمایید.
  • سعی کنید در سایت های فریلنسری معتبر ایران عضو شوید. زیرا مشابه سیستم های همکاری در فروش، هرچه تعداد سایت های فریلنسینگی که شما در آن ها عضویت دارید بیشتر باشد، میزان پیشنهادهایی که می توانید دریافت کنید افزایش می یابد به خصوص در سایت هایی که تعرفه پایین تر و ارسال پروژه و پیشنهاد رایگان دارند در نتیجه می توانید انتخاب های با کیفیت تری داشته باشید.

 

معتبرترین سیستم های فریلنسینگ ایران

در زیر بهترین و معتبرترین پلت فرم های فریلنسینگ ایران را به تدریج لیست خواهیم کرد که با کلیک بر روی نام هر یک از آن ها به سایت مورد نظر هدایت خواهید شد.

سایت منکارتو

سایت پارسکدرز

سایت پارس فریلنسر

سایت سان تایپ

سایت پونیشا

سایت تایپایران

سایت کاریشه

منابع:

https://careerfoundry.com/en/blog/career-change/successful-freelancer/

https://virgool.io/@beforooghi/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%84%D9%86%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-oklwkcy5bear

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *