حوزه‌های پرطرفدار فریلنسینگ در ایران کدام است؟

حوزه‌های پرطرفدار فریلنسینگ در ایران

فریلنسینگ در تمام جهان تبدیل به یکی از محبوب‌ترین روش‌های کار شده است. آزادی عمل بیشتر، ساعت کار شناور، امکان انجام چندین پروژه با هم و چند مزیت دیگر که در مقاله فریلنسر کیست به آن پرداخته شد دلایل این اتفاق هستند. با همه‌گیری ویروس کرونا، فریلنسینگ در سال گذشته به گزینه‌ای حتی جذاب‌تر از قبل نیز بدل شده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی حوزه‌های پرطرفدار فریلنسینگ در ایران بپردازیم. همراه ما باشید.

گرافیک

تصاویر زبانی بین‌المللی هستند و هر کسب ‌وکاری که نیاز به تبلیغات و بسته‌بندی داشته باشد، به گرافیست‌ها نیاز دارد. از این رو، گرافیک یکی از حوزه‌های پرطرفدار فریلنسینگ در ایران است. طراحان گرافیک می‌توانند در سایت‌های فریلنسینگ ایرانی و خارجی به دنبال پروژه‌های مناسب خود بگردند و مشغول به کار شوند.

کسب درآمد از طراحی و گرافیک

تولید محتوای متنی (کپی‌رایتینگ)

آن‌ها که دستی در نوشتن دارند و با الگوریتم‌های گوگل در جست‌وجو آشنا هستند، می‌توانند از این راه امرار معاش کنند. تولید محتوای متنی، به معنای نوشتن مطالب برای سایت‌ها و سایر بسترهای ارتباط اجتماعی کسب‌وکارها مانند اینستاگرام است. به این معنا که همین متنی را که در حال خواندن آن هستید، یک تولیدکننده محتوای متنی نوشته است. پس اگر قصد دارید وارد حوزه فریلنسینگ شوید و می‌توانید بنویسید، این گوی و این میدان.

بیشتر بخوانید: چگونه یک فریلنسر موفق باشیم؟

برنامه‌نویسی

یکی دیگر از حوزه‌های پرطرفدار فریلنسینگ در ایران برنامه‌نویسی است. برنامه‌نویسی بازاری دائمی دارد و اگر در انتخاب پروژه ماهرانه عمل کنید، می‌توانید با خیالی آسوده کسب درآمد کنید. زمینه‌های متنوعی برای برنامه‌نویسی وجود دارد و این فعالیت در تمام جهان یک مهارت مهم به حساب می‌آید. چه در زمینه طراحی سایت فعالیت دارید و چه در زمینه طراحی رابط کاربری، فریلنسینگ برای شما یک گزینه عالی محسوب می‌شود.

مترجمی

به چه زبان‌هایی تسلط دارید؟ تا به حال به کسب درآمد از طریق ترجمه فکر کرده‌اید؟ بسیاری از کسب‌وکارها به دنبال مترجمانی هستند که انجام برخی از امور را برای آن‌ها راحت‌تر کنند. برای مثال، برای مکاتبات بین‌المللی یا حتی برای یک تحقیق ساده به زبان انگلیسی، وجود مترجم‌ها ضروری است. در صورتی که به زبان خاصی مثل چینی یا روسی هم مسلط باشید، می‌توانید از این طریق درآمد بسیار بهتری کسب کنید. حتما به سایتهای تخصصی این موضوع سربزنید.

بیشتر بخوانید: معرفی برخی از امکانات فضاهای کار اشتراکی

کسب درآمد از تایپ

تایپ

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی از طریق تایپ کردن هم می‌توان کسب درآمد کرد. با این که قیمت تایپ‌های معمولی تقریبا هیچ‌وقت به قدری نیست که بتوانید با آن یک زندگی را مدیریت کنید؛ اما برخی از انواع تایپ بسیار گران‌تر هستند. برای مثال، تایپ‌هایی که با فرمول‌های ریاضی سر و کار دارند، لیاقت دریافت حق‌الزحمه بیشتری دارند. اگر با نرم‌افزار ورد مایکروسافت به خوبی آشنا هستید و احساس می‌کنید می‌توانید از این راه درآمد خوبی داشته باشید، می‌توانید سراغ این کار بروید. سایتهایی هستند که به صورت تخصصی روی موضوع تایپ فعالیت می کنند.

اگر فریلنسر هستید و از خانه ماندن خسته شده اید این مطلب را حتما بخوانید: چه نوع کسب و کارهایی مناسب فضای کار اشتراکی هستند؟

یک پیشنهاد

اگر یک فریلنسر هستید یا قصد دارید کار به صورت فریلنسری را شروع کنید و فضای کار مناسبی ندارید، راه حل ساده‌ای پیش روی شما است. استفاده از فضاهای کار اشتراکی به دلیل موقعیت و امکاناتی که ارائه می دهد امروزه در تمام جهان رواج پیدا کرده است. اگر ساکن مشهد هستید، فضای کار اشتراکی هاوش یکی از بهترین گزینه‌ها برای استقرار و فعالیت شما می باشد. این مرکز با امکاناتی عالی در 2 منطقه مختلف از شهر مشهد می‌تواند به شما کمک کند تا بهره‌وری خود را افزایش دهید و از کسالت ماندن در خانه رهایی یابید.

بیشتر بخوانید: ۵ سوال مهم که قبل از انتخاب فضای کار باید بپرسید

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *