چگونه نام برند را انتخاب کنیم ؟

چگونه نام برند را انتخاب کنیم ؟

انتخاب نام برند مناسب می تواند تاثیر بسزایی در تجارت شما داشته باشد . اما می دانیم که این موضوع یکی از اولین چالش هایی است که هر فرد در هنگام راه اندازی تجارت خود با آن درگیر است . باید بدانید که به سه دلیل نام گذاری در استراتژی کلی برند بسیار مهم است .  اولین اینکه نقطه تماسی است که مشتریان با نام تجاری شما دارند و شما می خواهید اولین تاثیر خوب را ایجاد کنید . دوم : یک نام خوب انتخاب شده موفقیت برند را در ذهن مشتری تقویت می کند . سوم: نامی که انتخاب می کنید تاثیر مستقیمی در بودجه ساخت برند شما دارد .

اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری داشته باشید :بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری :

نام مناسب برای برند شما :

شما میتوانید نام تجاری خود را از مسائل و یا از موضوعات گوناگون انتخاب کنید . در اینجا ما چندمورد از آن ها را به شما معرفی کرده ایم . فراموش نکنید که انتخاب نام تجاری استراتژی های مختلفی دارد .

داستان سازی یا قصه گویی :

بعضی از افراد نام برند را از داستان ها انتخاب می کنند . آنها معتقعد هستند که داستان ها در مورد ارتباط برقرار کردن هستند . در تجارت، داستان سرایی ابزاری قدرتمند است ، مخصوصا وقتی صحبت از از برند سازی می شود . نمی دانم توجه کرده اید یا نه اما بعضی از برند های بزرگ و معروف از نام همین داستان ها استفاده کرده اند و به شهرت جهانی رسیده اند مانند : NIKE  و Amazon .

داستان NIKE ما را به یک سفر موفقیت و پیروزی راهنمایی می کند و یا ما را یاد برند لباس ورزشی می اندازد .

اما Amazon ،استعاره نام آمازون از کشف و تنوع بی پایان در جنگل های بارانی  آمده است .

میتوانید اطلاعات بیشتری کسب کنید :تبلیغات در نقطه فروش چیست ؟

نام های تجاری به چند دسته تقسیم می شوند :

1- نام های خانوادگی :

نام های خانوادگی همانطور که از اسم آن مشخص است ، به این معنی است که نام برند تجاری به نام خود فرد است . امروزه ، قویترین برندهای جهان از این استراتژی استفاده می کنند مانند : مک دونالد ، دیزنی ، مرسدس بنز ، دویدسون و… . نام خانوادگی به معنای تایید شخصی ،میراث ، محصولات باکیفیت و اعتماد است .

2- نام نیمه توصیفی :

این گونه برند ها از برخی از اطلاعات مربوط به محصول و کاربرد های آن ها استفاده می کنند . مثلا برندهای شناخته شده که از این استراتژی استفاده کرده اند مانند :  Intel ، carftsmam ، Microsoft و…. . استفاده از این نوع نام گذاری برقرای ارتباط راحت با مشتریان است .

اگر دوست داشتید بیشتر مطالعه کنید :هک افزایش درآمد چیست؟

3- حروف اول :

بعضی از برندها هستند که ، برای نام تجاری خود از حروف اول اسم را انتخاب می کنند مانند : GE ، IBM ، LG و… البته این استراتژی توسط شرکت های با سابقه مورد استفاده قرارمی گیرد. در نظر داشته باشید که اگر تازه می خواهید برای خود نام تجاری انتخاب کنید هرگز  از این نوع استراتژی استفاده نکنید . لازم به ذکر است که به این نوع نام برندها ، اسم مخفف می گویند .

4- نام های انتزاعی :

این نوع نام ها توضیح واضحی از درباره محصول و یا کاربردهای آن ها را ارائه می دهد . مانند گپ ، اپل ، زیراکس و…. . باید بدانید که نام های انتزاعی تمایز قدرتمندی را ایجاد می کند و محافظت از آن به عنوان نام تجاری آسان است .

نام برند باید چگونه باشد :

1- یک نام برند خوب باید راحت باشد :

فراموش نکنید نام خود را طوری انتخاب کنید که تلفظ آن برای مشتریان راحت باشد .

2- جذاب باشد :

نام تجاری شما باید از لحاظ شکل ، مدل ، راحتی، لوگو و… آنقدر جذاب و گیرا باشد که مشتریان به آن جذب شوند .

3- معنادار باشد :

یک نام برند باید معنای خاصی داشته باشد، هم از لحاظ ظاهری زیبا و هم از لحاظ معنایی .

4-  ثبت شده باشد :

شما باید یک نامی را انتخاب کنید که بتوانید آن را به عنوان نام تجاری ثبت کنید .

5- یک نام برند باید خاص باشد :

سعی کنید نام برند خود را جدا از نام های تجاری انتخاب کنید . هرگز فکر نکنید که نام تجاری شما باید شبیه برند موردعلاقه تان باشد زیرا این کار خلاف قانون است . پس نام تجاری خودتان را خیلی خاص و منحصر به فرد انتخاب کنید .

 بیشتر بخوانید :چرا بازاریابی بدون برندینگ بی فایده است ؟

نتیجه گیری :

زمانی که می خواهید نام تجاری انتخاب کنید ، خودتان را جای مشتریان بگذارید و ببینید که آیا آن ویژگی هایی که در این مقاله به شما گفتیم را از نظر مشتریان دارد یا خیر.   

منبع : https://ezinearticles.com/?How-To-Choose-A-Brand-Name&id=6383757

https://www.lucidpress.com/blog/how-to-pick-great-brand-name

 

 

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *