یک مدیر موفق در سازمان چه وظایفی دارد ؟

یک مدیر موفق در سازمان چه وظایفی دارد ؟

شغل مدیر موفق در سازمان بسیار مهم است .او یک برنامه ریز، هماهنگ کننده ، تولید کننده و بازاریاب است . در واقع موقعیت یک سازمان بستگی به مدیر ،هداف آن و فعالیت های آن در سازمان دارد .

اگر دوست داری اطلاعات بیشتری کسب و کنید :تفاوت داشبورد مدیریتی و گزارش چیست ؟

یک سازمان یا یک شرکت به دلیل پیشرفت فناوری و توسعه هر روز در حال تغییر است ، پس یک مدیر موفق به عنوان اصلی ترین نقش سازمان باید بتواند با این تغییرات کنار بیاید و بر طبق همین تغییرات سازمان را اداره کند .

مدیر سازمان چه کسی است ؟

مدیر کسی است که در سازمان ، فعالیت های دیگران را هدایت می کند . مدیران کار خود را در سطوح مختلف انجام می دهند و اکثر اوقات آن ها به نام های مختلف صدا می کنند . به طورمثال:

مدیران خط اول را معمولاً سرپرست می نامند و حتی در بعضی از شغل ها آن ها سرکارگر می نامند . مدیر سطوح متوسط شامل تمام سطوح مدیریتی ، مانند نظارت و یا سطح بالای سازمانی می نامند . یعنی این مدیران را می توان مدیر عملکردی ، رئیس کارخانه ها ومدیر پروژه دانست . 

بیشتر بدانید :مزایای داشبورد مدیریتی چیست ؟

البته مدیران دیگری هم هستند که وظیفه تنظیم سیاست ها و استراتژی ها وبعضی از برنامه ها را دارند که به آن ها مدیر عامل ، معاون رئیس یا رئیس هیت مدیره و … نامید .

وظایف یک مدیر موفق چیست ؟

وظایف یک مدیر برنامه ریزی ، سازماندهی ، کنترل ، اجرا برنامه ، و… است . همه این برنامه برای هدایت مستقیم سازمان بسیار ضروری است .

یک مدیر سازمان وظیفه دارد تمام استراتژی هایی که مربوط به سازمان است را برنامه ریزی کند ، و طبق برنامه سازمان را به سودآوری برساند . از وظایف دیگر مدیر ، استخدام کردن افراد واجد شرایط و انجام فعالیت های مختلف مانند : آموزش ، توسعه ، ارزیابی ، جبران خسارت و… است .

مهارت های مدیریتی چیست ؟

یکی از مهارت های مهم هر مدیر موفق، انجام شغل های مختلف در یک سازمان است . یک مدیر فقط نباید کارها را کنترل کند ، او باید بتواند مهارت های مختلفی داشته باشد .

به کسی مدیرمی گویند که در هر زمینه سر رشته  داشته باشد و برای یک سازمان فردی دانا و کاربلد باشد .

مهارت های کلی مدیران عبارت اند از :

مهارت انسانی :

مدیرانی که مهارت انسانی دارند ، می توانند از افرادی که با آن ها کار می کنند بهترین نتیجه را بگیرند .

آن ها می دانند که چگونه برقراری ارتباط ، ایجاد انگیزه ، رهبری ، اشتیاق و اعتماد را ایجاد کنند . در اصل مدیران موفق کسانی هستند که مسائل را به خوبی درک می کنند و از تیم های حرفه ای در سازمان استفاده می کنند .

مهارت مفهومی :

مهارت های مفهومی یعنی توانایی و هماهنگی فعالیت های مختلف را داشته باشند . همچنین مدیران موفق باید توانایی تفکر و ایده پردازی درباره راه حل های انتزاعی را داشته باشند .

چگونه می توان یک مدیر موفق بود؟

مدیرسازمان بودن به منظور یادگیری مداوم در کار است . زمانی می توانید ادعای مدیر موفق را بکنید ، که تمام سیستم یک سازمان را در دست خود داشته باشید .

مدیرسازمان بودن فقط به منظور این نیست که از کارمندان خود راضی باشید بلکه باید کارمندان از شما راضی باشند .

بیشتر بخوانید :مدیریت شبکه اجتماعی به چه معنا است ؟

ویژگی های مدیران:

1- ارتباط برقرارکردن:

زمانی که مدیر با کارمندان ارتباط خوبی داشته باشد ، به این وسیله می تواند تیم های خود را بهتر مدیریت کند .

زمانی که یک مدیر با کارمندان خود دوستانه رفتار می کند ، قطعاً همه کارمندان وظایف خود را بدون چون و چرا انجام می دهند ، و می توان گفت که کارمندان آن شرکت از جون و دل مایع می گذارند .

2- یک مدیر موفق باید توانایی تصمیم گیری درست را داشته باشد :

کارمندان شرکت برای پیشرفت پروژه ها و حل مسائل و… به مدیر خود نگاه می کنند . یک مدیر موفق باید اینقدر مقتدر و توانا باشد که بتواند تصمیم های نهایی را در راستای پروژه و پیشرفت شرکت بگیرد .

این مدیر به نوبه خود با چندین کارمند در شرکت سر و کار دارد، پس باید توانایی تصمیم گیری در مورد هر یک از آن ها را داشته باشد .  

3-به کارمندان خود اعتماد داشته باشد :

مدیران همیشه به عنوان نماینده شناخته می شوند . آن ها باید وظایف کاری را به تیم خود تقسیم کنند و مطمئن باشند که کارمندان به خوبی از پس وظایف خود بر می آیند .

زمانی که کارمندان شرکت احساس اعتماد کنند ، قطعاً  وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند .

مطلعه بیشتر:اصول بازاریابی در اینستاگرام

نتیجه گیری :

همیشه مدیران شرکت نقش اصلی یک سازمان یا شرکت را دارند ، و می توان گفت کارمندان سازمان این فرد را به عنوان الگوی خود در کار ،رابطه و حتی زندگی می دانند . قطعا مدیران درک بالایی از زندگی، شغل و وظایف خود دارند .

منبع: https://www.yourarticlelibrary.com/management/manager/role-of-manager-in-an-organization/53144

https://www.michaelpage.co.uk/advice/management-advice/development-and-retention/what-makes-effective-manager

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *