انواع شرکت های دانش بنیان کدام اند و شرایط تأیید شرکتهای دانش بنیان چیست؟

انواع شرکت های دانش بنیان کدام اند؟ و شرایط تأیید شرکت های دانش بنیان چیست ؟

شرکت های دانش بنیان ، شرکت های خصوصی هستند ، که به منظور افزایش علم و ثروت ، توسعه اقتصادی تحقق اهداف علمی و اقتصادی و طراحی کالا و و خدمات در یک حوزه فناوری برتر و با ارزش فعالیت می کنند. و شرایط تأیید شرکتهای دانش بنیان بر عهده قانون و وزارت علوم است .

انواع شرکت های دانش بنیان :

اطلاعات بیشتر :بازاریابی موفق برای یک محصول به چه عواملی بستگی دارد ؟

1- شرکت های نوپا ، نوع 1 :

شرکت های نوپا را به شرکت هایی می گویند که در اصل فاقد اظهار نامه مالیاتی سال مالی گذشته خود بوده است و یا درآمدی در سال مالی گذشته نداشته باشد .شرایط تأیید شرکتهای دانش بنیان این است که باید حداقل شرکت آن به مرحله تولید رسیده باشد.

2- شرکت دانش بنیان نوع 2 :

این شرکت ها هم مانند نوع یک هستند .شرایط تأیید شرکتهای دانش بنیان باید حتماً به مرحله تولید باشند.البته تنها تفاوتی که این شرکت ها عدم معافیت مالیاتی است .

بیشتر بخوانید :فروشنده حرفه ای چه کسی است ؟

3- شرکت های تولید ، نوع 1 :

شرکت های تولیدی به گروهی از شرکت هایی می گویند که در اصل عمر فعالیت آن ها بیشتر از سه سال باشد .

و باید حتماً از نظر فنی و هم از نظر مالی مورد بررسی قرار بگیرند ، و 25% از میزان فروش آخرین اظهار نامه مالیاتی شان ، حاصل فروش محصولات و تولیدات آن شرکت بوده باشد .

4- شرکت های دانش بنیان تولیدی،نوع 2 :

این شرکت ها مانند شرکت های تولیدی نوع 1 هستند ، و شرایط تأیید شرکتهای دانش بنیان باید از نظر فنی و … بررسی شوند و 25% از میزان فروش آخرین اظهار نامه مالیاتی شان ، حاصل فروش کالا و تولیدات خود شرکت باشد .

5- شرکت های دانش بنیان تجاری سازی :

یکی از مشکلات این نوع شرکت ها تجاری سازی برند و فروش کالا و محصولاتشان است ، اما طبق بخش نامه ها شرکت هایی که خدمات آن ها باعث سهولت است و  باعث رونق کسب و کار در شرکت های دانش بنیان باشد ، به عنوان شرکت های دانش بنیان تجاری سازی مورد تأیید قرار می گیرد .

 اطلاعات بیشتر : :نوآوری و خلاقیت در ترکیب با داده های مشتریان، چه تأثیری بر بازاریابی می گذارد؟

6- شرایط تأیید شرکتهای دانش بنیان حوزه EPC چیست ؟

این نوع شرکت ها به گروهی از شرکت ها گفته می شود که درآمدشان حاصل از اجرای پروژه های مهندسی ، پیمانکاری و ساخت EPC است ، و شرایط تأیید این نوع شرکت ها باید حداقل 10% پروژه، شامل معیارهای دانش بنیان باشد .

 اگر تمایل به مطالعه دارید :ویژگی های CRM موفق چیست ؟

7- شرکت های دانش بنیان فرآیند خدماتی :

در اصل این نوع شرکت ها کالاها و خدمات عمومی اند.اگر خواسته باشندکه این کالا ها را به عنوان کالا و محصولات دانش بنیان بفروشند باید شرایط تأیید شرکتهای دانش بنیان را کاملاً بپذیرند و بر طبق قوانین اظهارنامه آن ها کار کنند.

8- شرکت های دانش بنیان صنعتی :

این نوع شرکت ها با داشتن آیین نامه ارزیابی و تشخیص شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان دارای سابقه بالایی هستند ، و در برند سازی ، نوآوری و اختراعات بسیار فعالیت دارند .

اعتبار تأیید شرکتهای دانش بنیان برای مؤسسه های تولیدی و نوپا چندسال است ؟

در اصل  شرایط تأیید شرکتهای دانش بنیان برای شرکت های نوپا 1 و شرکت های تولید نوع 1 به مدت 2 سال است و برای شرکت های نوپا نوع 2 و تولیدی نوع 2 به مدت 3 سال است .

نتیجه گیری :

همانطور که در مورد شرکت های دانش بنیان را در این مقاله ذکر کردیم ، این شرکت ها بسیار باارزش هستند .

برای اطلاعات بیشتر به این سایت سری بزنید :

https://innovationmanagement.se/2020/05/12/how-to-build-knowledge-based-companies/

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *