5 مورد از تکنیکهای افزایش خلاقیت چیست ؟

5 مورد از تکنیکهای افزایش خلاقیت چیست ؟

هر چقدر شما خلاق باشید ، مواقعی پیش می آید که احساس کمبود خلاقیت می کنید. شاید شما نیاز به ایجاد انگیزه در خود دارید، یا بیش از حد ممکن کار کرده اید و احساس می کنید از شما سوء استفاده شده است .ایده خوبی است که قبل از تلاش مجدد استراحت کنید ، و فراموش نکنید که تکنیکهای افزایش خلاقیت می تواند به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید :تست سنجش خلاقیت تورنس چیست ؟

تکنیکهای افزایش خلاقیت :

1- رویاپردازی : به صورت انتزاعی فکر کنید:

با خیال پردازی خود را سرگرم کنید. به اطرافتان نگاه کنید ، روی یک شیء یا شخص تمرکز کنید و داستانی پشت آن “شخصیت” ایجاد کنید. این کار را از طریق ارتباط رایگان یا با تمرین تفکر انتزاعی یا واگرا انجام دهید. بگذارید تخیل شما به عنوان تمرین خلاقیت از شما یک فرد قوی بسازد .این یکی از تکنیکهای افزایش خلاقیت است.

2- همکاری کنید: ایده های خود را پرورش دهید :

در بسیاری از کارها با همکارانتان همکاری کنید ، و کوچک ترین ایده ای که دارید را به زبان بیاورید نمی دانم شنیده اید یا نه که میگویند “دو سر بهتر از یک سر است”. زمانی که شما با کسی در کاری یا پروژه ای همکاری میکنید ایده هایی که در زمان کار به ذهن شما میرسد بسیار خلاقانه است .

مطالعه بیشتر :هدف از برندینگ چیست ؟

 علاوه بر این ، هنگام کار با شریک ، یک رقابت سالم نیز وجود دارد. شما می توانید خلاقیت را فقط با ایجاد یک مسابقه در آن ایجاد کنید. سعی کنید از یکدیگر پیشی بگیرید. سعی کنید کنار کار کردن از از ایده هایی که به هم میدهید چیزهای جدید یاد بگیرید .

3- یکی از تکنیکهای افزایش خلاقیت این است که بدون تمرکز تمرین کنید :

هیچ چیزی مانند پیاده روی طولانی مدت نمی تواند ذهن شما را پاک کند. ثابت شده است که هر نوع ورزشی می تواند ایده های خلاقانه را افزایش دهد ، به ویژه هنگامی که بدون تماشای تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی انجام شود. سعی کنید بدون اینکه به چیزی فکر کنید تمرین کنید مانند : غذا درست کردن ، ورزش کردن و… .

سعی کنید برای دویدن بروید ، یا حتی بی هدف در شهر گردش کنید. بسیاری از شرکتها حتی از “جلسات پیاده روی” استفاده می کنند ، زیرا ثابت شده است که آنها پربارتر هستند و بینش بیشتری را نسبت به زمانی که کارمندان هر روز در یک اتاق کنفرانس قدیمی می نشینند ، ایجاد می کنند.

4- از بزرگان تقلید کنید و الهام بگیرید:

واقع بین باشید ، افراد خلاق زیادی وجود دارند و تعداد بیشماری دیگر که قبلاً در تاریخ جایگاه خود را حفظ کرده اند. از آنها بیاموزید. مصاحبه های مفیدی را برای راهنمایی انجام دهید. و اگر با چیزی روبرو شدید که ارزش امتحان کردن را دارد ، فقط به این دلیل که باعث ترویج سلامتی و تفکر روشن شما می شود ،حتماً آن را امتحان کنید.

5- یکی از تکنیکهای افزایش خلاقیت مدیتیشن کنید :

مدیتیشن توانایی شناختی را افزایش می دهد و این شامل خلاقیت میشود اما در حالی که استعداد ممکن است ذاتی باشد، نظم و انضباط باید توسعه یافته و تقویت شود.مدیتیشن ذهن را متمرکز ، ادراک را تیز و حافظه را قوی نگه میدارد.مدیتیشن همچنین استقامت عاطفی را افزایش میدهد ، بنابراین تحریک پذیری،اضطراب بی قرار و افسردگی را مدیریت میکند.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر دارید:چالشها و فرصت های استارتاپهای ایران چیست ؟

 

6- کارهای جدید را امتحان کنید : از جهات دیگر خلاق باشید:

خودتان را محدود نکنید خستگی یکی از موانع خلاقیت است که می توانید به سادگی با استراحت یا تمرکز بر چیزهای دیگر برای مدت کوتاهی از آن دوری کنید. شما می توانید از راه های دیگر خلاق باشید. می توانید از خلاقیت خود برای پیگیری علایق دیگر استفاده کنید.

 بهترین چیز در مورد گسترش مهارت های خلاقیت این است که شما این فرصت را دارید که خلاقیت خود را به شیوه های دیگر تمرین کنید به عنوان مثال ، اگر پیانو می نوازید ، چرا گیتار را امتحان نکنید ، یا آواز نخوانید؟ اگر شما نویسنده هستید ، چرا عکاسی را امتحان نکنید ، که در نهایت می تواند برای نوشتن شما مفید باشد؟

می توانید بیشتر بدانید:بازاریابی حمایتی چیست ؟

 اگر طرفدار اعداد هستید ، چرا آشپزی را امتحان نکنید ، شما فقط بخاطر کارهایی که انجام می دهید خلاق نیستید ، بلکه نحوه انجام آنها شما را خلاق می کند. تکنیکهای افزایش خلاقیت برای شما بهترین تمرین هستند.سعی کنید از کوچک ترین زمان خالی که دارید برای افزایش خلاقیت خود استفاده کنید .

نتیجه گیری :

تکنیکهای افزایش خلاقیت را می تواند در هرجایی که هستید تمرین کنید حتی می تواند در زمان ورزش کردن از مهارتهای خلاقیت زیادی استفاده کنید، تا خلاقیت شما افزایش پیدا کند . هرگز فکر نکنید که خلاقیت ارثی است زیرا هر فردی به اندازه خود خلاقیت دارد، فقط باید آن را کشف کند.

منبع :

https://operationmeditation.com/discover/5-techniques-to-improve-your-creativity/

 

 

 

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *