نوآوری و اهمیت خلاقیت در استارتاپها چیست ؟

نوآوری و اهمیت خلاقیت در استارتاپها چیست ؟

خلاقیت و نوآوری اصطلاحاتی هستند که اغلب به جای یکدیگر استفاده میشوند اما حقیقت این است که آنها مهار های مکمل یکدیگر هستند. این امکان وجود دارد که خلاقیت زیادی در یک شرکت بدون هیچ گونه نوآوری وجود داشته باشد.وقتی این دو ویژگی با هم ترکیب شوند،نتایج مثبت میشوند.در اینجا میخواهیم اهمیت خلاقیت در استارتاپها را بررسی کنیم .

  • نکته :خلاقیت توانایی ایجاد ، تولید یا اختراع چیزهای جدید است. نوآوری پیاده سازی موفقیت آمیز این ایده ها است. به عبارت دیگر ، یک ایده نوآورانه ایده ای است که در عمل مزایایی داشته باشد.

نوآوری و اهمیت خلاقیت در استارتاپها :

نوآوری و  اهمیت خلاقیت در استارتاپها  به طور فزآینده ای ویژگی های مهم بازار هستند ،چه برای یک سازمان بزرگ و چه برای یک حرفه ای مستقل که فعالیت های خود را آغاز می کند. این استفاده از ایده های جدید برای به دست آوردن نتایج با کیفیت بهتر و کارآمدتر است.

بیشتر بخوانید :۵ مورد از تکنیکهای افزایش خلاقیت چیست ؟

اتحاد بین خلاقیت و نوآوری ، محیط کاملی را برای فرهنگ نوآوری ایجاد می کند، طرز تفکر در تمام فرآیندهای فعالیت اقتصادی برای نوآوری باز است. منافع حاصل از آن را می توان در بخشهای مختلف یک شرکت مشاهده کرد.

چگونه می توانیم خلاقیت را توسعه دهیم؟

استارتاپ بودن یک چالش بزرگ است ، چندین شرکت وجود دارد که برای یک مکان در بازار رقابت می کنند و سعی می کنند به طریق مختلف نظر عمومی را جلب کنند. در این زمینه ، خلاقیت و نوآوری اهمیت بیشتری پیدا می کند.

اما چگونه می توانید اهمیت خلاقیت در استارتاپها را توسعه داده و آن را وارد تجارت خود کنید؟

اگر تمایل به مطلعه بیشتر دارید :موانع پیشروی استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا

  • ایجاد چالش: عادت کنید که چالشهای شخصی کوچکی ایجاد کنیدچه نواختن یک ساز ، چه سخنرانی متفاوت و چه ایجاد یک صفحه گسترده Excel برای پیگیری از امور مالی خود.
  • با مشکلات متفاوت روبرو شوید: مشکلات برای هر کسی وجود دارد ؛ تفاوت در نوع نگاه آنها است. سعی کنید یادگیری هر یک از موانع ایجاد شده را ببینید.
  • افراد خلاق دیگر را دنبال کنید: کار سایر متخصصان خلاق را دنبال کنید حتی اگر در زمینه شما نیستند. این می تواند یک الهام بزرگ برای ارائه ایده های خارق العاده باشد.
  • از مطالب جالب استفاده کنید. فیلم ، تئاتر ، سخنرانی ، نمایش یا مقاله ، مصرف محتوای جالب که خلاقیت شما را تحریک می کند بسیار مهم است.

چگونه می توان خارج از چهارچوب فکر کرد :

تفکر خارج از چارچوب عبارتی است که می تواند به عنوان داشتن ایده یا یافتن راه حل های غیر معمول درک شود. به این معنا که برای دستیابی به نتایج مختلف ازمهارتهای خلاقیت در استارتاپها به نفع خود استفاده کنید یا در غیر این صورت با روش دیگری به نتیجه برسید.

بیشتر بدانید :خصوصیات فروشنده خوب و فروشنده بد چیست ؟

 

وقتی این موضوع را وارد محیط کسب و کار میکنید، میتوانید خلاقیت و نوآوری را در تمام فرآیندها اعمال کنید: از نحوه پاسخگویی به ایمیل گرفته تا استراتژی بازاریابی برای جلب نظر مشتری. پس اگر در یک شرکت استارتاپی کار میکنید میتوانید اهمیت خلاقیت در استارتاپها را یاد بگیرید .

کسب و کار شما با خلاقیت و نوآوری برنده می شود :

اهمیت خلاقیت در استارتاپها را بسیار مهم است . این که بتوانید این مفاهیم را در کسب و کار خود به کار بگیرید ، عامل متفاوتی برای به دست آوردن نتایج بهتر و تسخیر جایگاه خود در بازار است. در چنین بازار رقابتی ، شرکت هایی که موفق به ارائه پیشنهادات ابتکاری می شوند ، در جلب توجه عموم مردم موفق تر هستند.

مطلب پیشنهادی :میزان سنجش خلاقیت کارمندان چگونه انجام می شود ؟

چرا خلاقیت در تجارت مهم است؟

خلاقیت و نوآوری در شرکتهای خوب همیشه به عنوان راهی مطمئن برای موفقیت شناخته شده اند. اهمیت خلاقیت دراستارتاپها باعث افزایش بهره وری سازمان میشود، و تشویق کارکنان به تفکر خارج از چارچوب و دادن زمان و منابع به آنها برای کشف زمینه های جدید برای ایده های نوآورانه،کلید راه حلهای تجاری مقرون به صرفه است.

فواید استفاده از مهارتهای خلاقیت در استارتاپها چیست ؟

خلاقیت روند حل مشکلات را بهبود می بخشد. فرقی نمی کند که ما در حال توسعه یک استراتژی جدید یا یک روش ابتکاری برای جلوتر بودن از رقابت باشیم. حل مسئله خلاقانه آن مزیت رقابتی را ایجاد می کند که هر کسب و کاری برای دستیابی به آن تلاش کند.

ایده های خلاقانه و رویکردهای نوآورانه تقریباً از هر جایی میتواند ارائه شود از شرکای شما ، مشتریان،گروه های هدف،کارمندان و…آنها میتوانند دیدگاه ها و ایده های تازه ای را برای شما به ارمغان بیاورند. فکر میکنم دراین مقاله اهمیت خلاقیت در استارتاپها را یه شما بگویم .

نتیجه گیری :

خلاقیت همراه با نوآوری است. و هیچ نوآوری بدون خلاقیت وجود ندارد. در حالی که خلاقیت توانایی تولید ایده های جدید و منحصر به فرد است ، نوآوری اجرای آن خلاقیت است. این معرفی ایده ، راه حل ، فرآیند یا محصول جدید است. داشتن مهارتهای خلاقیت در استارتاپها بسیار مهم است.

منبع :

https://thriveglobal.com/stories/the-importance-of-creativity-and-innovation-for-the-entrepreneur/

 

https://www.linkedin.com/pulse/importance-creativity-innovation-business-siyana-sokolova

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *