کاربردهای خلاقیت در فروش و بازاریابی شرکتها چیست ؟

کاربردهای خلاقیت در فروش و بازاریابی شرکتها چیست ؟

کلمات کسب و کار ، فروش  و بازاریابی را این روزها زیاد می شنوید . البته تعجبی ندارد زیرا همه این کلمات به گونه ای یک شرکت بزرگ را اداره می کنند . همانطور که می دانید خلاقیت نقش بسیار مهمی در تجارت و شرکت های بازاریابی دارد .پس باید بدانید که کاربردهای خلاقیت در فروش امری بسیار ضروری برای شرکت ها است . 

اطلاعات بیشتر :بازاریابی شبکه ای چیست ؟

نحوه استفاده از خلاقیت :

کاربردهای خلاقیت در فروش ضروری است. توانایی تفکر خارج از چارچوب و مقابله خلاقانه با یک فروش بزرگ یا تماس تلفنی به هر فروشنده ای کمک میکند که از بین دیگران متمایز شود. فرقی نمیکند که شما یک فروشنده با تجربه باشید یا تازه شروع به کارکرده باشید، چیزی که بسیار مهم است اینکه شما چقدر خلاقیت در فروش را دارید و چقدر میتوانید در نگاه مردم به عنوان فروشنده جلوه کنید .

  • خلاقیت را می توان به عنوان یک تاکتیک فروش در نظر گرفت.
  • توانایی دور شدن از تاکتیک های فروش معمولی به شما این امکان را می دهد تا با استراتژی های جدیدی آشنا شوید و با این استراتژی های جدید مشتری را تحت تأثیر قرار دهید.

همانطور که می دانید ما به خلاقیت در هر جنبه ای از تجارت اهمیت می دهیم. زیرا اگر شما هم می خواهید در شرکت خود موفق شوید حتماً کاربردهای خلاقیت در فروش را امتحان کنید .حتی اگر آن میزان خلاقیت در فروش را ندارید می توانید از دوره های آموزشی که شرکت برای شما می گذارد استفاده کنید .

بیشتر بخوانید :نوآوری و اهمیت خلاقیت در استارتاپها چیست ؟

خلاقیت در بازاریابی چیست؟

از نظر تاریخی ، واژه “خلاقیت در بازاریابی” به کلمات و مفهوم یک شرکت تبلیغاتی اشاره می کند. اما بازاریابی ، مانند سایر عملکردهای شرکتی که تحت تأثیر فناوری قرار گرفته است ، پیچیده تر و خواستارتر شده است. برای درک گسترده تر ، تمرکز بازاریابی خلاق را می توان به سه طریق خلاصه کرد:

  • شخصی
  • زمینه سازی
  • پویایی

 

  • نکته : با افزایش پلتفرم هایی که به برندها اجازه می دهد موضوعات مرتبط خود را به طور خودکار تبلیغ کنند ، می توانید از تبلیغات پویا و پاسخگو به نفع استراتژیک خود استفاده کنید.

اگر دوست دارید این مقاله را بخوانید :

اصول فروش موفق در چیست؟

هدف ازکاربردهای خلاقیت در فروش و بازاریابی شرکتها چیست ؟

 هدف از کاربردهای خلاقیت در فروش و بازاریابی شرکتها این است که بازاریابی را از یک فعالیت متمرکز بر جذب مشتری، به فعالیتی تبدیل کنیم که بتواند یک تجربه انسانی و احساسی را ایجاد کند ،و هدف کلی آن این است که بتواند با استفاده از خلاقیت، فروش و بازاریابی را در شرکتها گسترش دهد.

مطلب پیشنهادی:تبلیغات در نقطه فروش چیست ؟

اگر کاربردهای خلاقیت در فروش نباشد چه اتفاقی رخ می دهد ؟

هنگامی که بازاریابان نمی توانند پیچیدگی رفتار مشتریان خود را درک کنند ، اعتماد مردم به آنها از بین می رود و این امر به درآمد و وفاداری به نام تجاری تأثیر مستقیم می گذارد. زمانی که یک فروشنده با تجربه خلاقیت های لازم را دارد می تواند خیلی راحت با استفاده از توانایی هایی که دارد محصولات را بفروشد.

چرا کاربردهای خلاقیت درفروش و بازاریابی مهم است؟

زمانی که شخصی به دنیای دیجیتال وارد می شود ، به رشد سریع مشترکات جهانی آن کمک می کند. از آنجایی که هر برند تجاری برای جذب مخاطب در بازار امروز رقابت می کند ،پس برای تشخیص یک نام تجاری از نام تجاری دیگر به خلاقیت نیاز است. این روزها کاربردهای خلاقیت در فروش، برای شرکت ها یک نوع حرفه به حساب میاید.

چند ایده خلاقانه در زمینه فروش :

موفقیت فروش تا حد زیادی به خلاقیت شما بستگی دارد. ساعت های زیادی را برای فروش اختصاص دهید و تایم های خالی خود را را می توانند به فعالیت های با ارزش مانند ملاقات با مشتریان یا یادگیری مهارت های جدید اختصاص دهید.

1- یک وب سایت ایجاد کنید:

  • کارشناس فروش ، پیشنهاد می کند که یک وب سایت ساده ایجاد کنید که مشتریان و مخاطبین می توانند از آن برای ارتباط برقرار کردن با شما و محصولاتتان استفاده کنند.

2- تشکیل اتحادهای استراتژیک :

 می توانید یک دفترچه بردارید و در آن نکات ارزشمندی در مورد خریداران و روند خرید آن ها و پیشنهادات فروش و مشتریان احتمالی خاص و… درآن بنویسید. برای جمع کردن این اطلاعات می توانید از همکارانتان هم کمک بگیرید .این تکنیک مانند بازاریابی مشترک است اما برای بخش فروش شما مناسب است.این یکی دیگر از کاربردهای خلاقیت در فروش است .

3- در رویدادهای مشتریان خود شرکت کنید :

با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید زیرا برقراری ارتباط با مشتریان مفید است . با مشتریان خود تماس بگیرید و در مورد وضعیت محصولات و کیفیت آن ها بپرسید ، شاید باورتان نشود که این کار چقدر بر روی فروش شما تأثیر می گذارد . با این کار به مشتریان خود احساس با ارزش بودن  می دهید .

نتیجه گیری :

مهارتهای خلاقیت در فروش امری است که امروزه بر روی شغل شما و حتی درآمد شما تأثیر مستقیم می گذارد. شما می توانید با استفاده از خلاقیتی که دارید افراد بیشتری را به خود جذب کنید و میزان رضایت آن ها در فروش و بازاریابی به دست آورید.

منبع :

https://www.getsmarter.com/blog/career-advice/applications-of-creative-thinking-in-marketing/

https://blog.hubspot.com/sales/creative-sales-prospecting-ideas

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *