چرا توسعه فردی کارکنان برای مدیران مهم است ؟

دلایل اهمیت توسعه فردی کارکنان 

کارکنان، یک شرکت بد را ترک نمی کنند آنها یک مدیر بد را ترک می کنند. چرا؟ از آنجا که تعاملات روزانه مدیران با کارکنان می تواند بر میزان مشارکت آنها در محل کار تأثیر بگذارد. همانطور که می دانید یک مدیر خوب باید به توسعه کارکنان خود اهمیت دهد تا هیچ مشکلی در شرکت به وجود نیاید. دراین مقاله می خواهیم در مورد دلایل اهمیت توسعه فردی کارکنان صحبت کنیم.

مطلب پیشنهادی :توسعه فردی چیست و چه اهمیتی دارد؟

چرا شرکت ها باید نقش مدیر را در آموزش و توسعه در نظر بگیرند؟

همانطورکه میدانید حفظ تعامل یکی از وظایف مدیران درقبال کارکنان و مشاغل است. این به این معنی است که شرکتها باید ابزارهایی را برای بهبود مشارکت کارکنان در تمام سطوح در اختیار مدیران قراردهند وآموزش یکی از مؤثرترین ابزارها است. توسعه فردی کارکنان یکی از مهم ترین وظایفی است که مدیران باید بعد از استخدام کارمندان انجام دهند.

5 راهی که مدیران می توانند آموزش کارکنان را بهبود بخشند:

مدیران می توانند تأثیر زیادی بر توسعه کارکنان بگذارند. بیایید نگاهی دقیق تر به پنج روش عملی برای پشتیبانی مدیران از توسعه کارکنان و در نهایت بهبود مشارکت کارکنان بیندازیم.

1- فرهنگ یادگیری را تقویت کنید :

نقش یک مدیر در آموزش و توسعه ضروری است زیرا آنها زمان زیادی را با کارکنان می گذرانند. مدیران می توانند از تعاملات ساده روزانه برای نشان دادن اولویت آموزش به کارکنان استفاده  کنند.  این تعامل مداوم بین مدیر و کارمند را می توان با تقویت آگاهانه فرهنگ یادگیری در سازمان ، برای بهبود آموزش به کار گرفت.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر دارید مقاله مهمترین آزمونهای روانشناسی برای استخدام استارتاپها چیست ؟ را مطالعه نمائید.

  • یک فرهنگ یادگیری مؤثر از مدیران شروع می شود و به همه کارمندان انتقال داده می شود

2- بینش عمیق تری درباره توسعه کارکنان ارائه دهید :

یکی از وظایف مدیران در قبال توسعه کارکنان این است که مطمئن شوند آنها می توانند شرایط کار فعلی خود را برآورده کنند و برای تغییرات آینده آماده هستند. اکثر کارکنان برای برآوردن تغییرات در صنعت خود به کسب مهارت مکرر نیاز دارند. زمانی که بینش دقیق تری در مورد کارکنان خود داشته باشید می توانید تصمیمات بهتری بگیرید.

3- ارزش توسعه کارکنان را بیان کنید :

حتی اگر سازمان شما دارای فرهنگ یادگیری قوی باشد ، باز هم مهم است که کاملاً مشخص کنید که آموزش و توسعه کارکنان یک اولویت اصلی است. نقش یک مدیر در آموزش و توسعه شامل برقراری ارتباط (از طریق گفتار و عمل) است .شرکت باید برای رشد کارکنان خود ارزش قائل باشد.

4- اهداف آموزشی و عملکردی را تعیین کنید :

اهداف آموزشی باید به مهارتهای مربوط به شغل باشد. اما آنها باید به فعالیتهای حرفه‌ای تری مربوط شوند که به کارکنان در پیشرفت سازمان و تحقق آرزوهای شغلی آنها کمک کند. مدیران این امتیاز را دارند که با کارکنان خود همکاری نزدیک داشته باشند تا دانش و مهارتهای مورد نیاز خود را در کوتاه مدت و بلند مدت مشخص کنند.

دلایل اهمیت مدیریت منابع انسانی :

1- رضایت کارمندان :

کارکنان از آن بخشی که در آن فعالیت می کنند رضایت دارند یا نه ؟ البته این کار وظیفه سرپرست کارمندان است که در مورد این موضوع تحقیق کند. رضایت کامل کارکنان می تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی عملکرد آنها در شرکت بگذارد.

بیشتر بخوانید :اخلاق کسب و کار چیست ؟

2- آموزش و توسعه کارکنان:

مدیران می بایست برای کارکنان خود بگذارند کلاس های آموزشی  تدارک ببینند و آن ها را با نحوه کار و شغل ها و پروژه های خود آشنا کنند. وظیفه مدیران تأمین کردن نیاز های کارمندان در شرکت است .یکی از دلایل این کار این است که مدیران می خواهند با مهارت های لازم کارمندان خود آشنا شوند .

3- حل کردن مسائل و اختلافات :

قطعا در همه شرکت‌ها و شغل‌ها اختلاف بین همکاران وجود دارد. یکی از وظایف مهم مدیران این است که بتوانند اختلافات و مسائل بزرگ را حل و فصل کنند. البته مدیران در همان کلاسهای آموزشی توسعه فردی کارمندان می‌توانند در مورد این موضوع هم تذکراتی بدهند.

دلایل اهمیت توسعه فردی کارکنان :

1- ارتقای مهارت های فعلی :

  • یادگیری و افزایش مهارتها یکی از دلایل اهمیت توسعه فردی کارکنان است. توسعه فردی این امکان را به ما می‌دهد که در رده شغلی که هستیم پیشرفت کنیم.

2-پیدا شدن استعدادهای پنهان یکی دیگر از دلایل اهمیت توسعه کارکنان است:

  • توسعه فردی کارکنان باعث میشود که بسیاری از استعدادهایی که ما تا به امروز از آن باخبر نبودیم شکوفا شود. پیدا شدن استعدادهای پنهان به پیشرفت در مسیر شغلی کمک زیادی می کند.

3-افزایش رضایت و انگیزه کارمندان یکی دیگر از دلایل اهمیت توسعه فردی کارکنان:

  • توسعه فردی در شرکت‌ها با افزایش مهارت‌های جدید به کارمندان انگیزه بیشتری می دهد و در صورت رضایت موجب وفاداری آن‌ها می‌گردد.

4-به وجود آمدن اعتماد به نفس در کارمندان:

  • توسعه فردی باعث افزایش اعتماد به نفس کارمندان شرکت می‌شود و موجب انجام وظایف کارکنان با رضایت کامل می‌شود.

5- افزایش اثر بخشی در کسب و کار :

  • همانطور که می دانید تمام محیط های کاری به مدیران و کارمندان خلاق و با انگیزه نیاز دارد. توسعه فردی باعث می شود کارمندان خلاق تر با انگیزه تر شوند . این روند باعث اثر بخشی در کسب و کار میشود.

اطلاعات بیشتر را درسایت ما بخوانید :نوآوری و اهمیت خلاقیت در استارتاپها چیست ؟

6-بهبود عملکرد کارمندان یکی دیگر از دلایل اهمیت توسعه فردی کارکنان:

  • زمانی که مدیران به کارمندان خود اهمیت می دهند و رضایت آن‌ها را به دست می‌آروند، این کار باعث احساس مهم بودن آن‌ها شده و همین امر موجب بهبود عملکرد آنها میشود.

نتیجه گیری :

توسعه فردی کارکنان مسئله بسیار مهمی برای مدیران شرکت است . مدیران می توانند با استفاده از چند عملکرد کوچک، کارمندان خود را راضی و قدرتمند کنند . در مورد این موضوع در مقاله بعدی بیشتر صحبت خواهیم کرد .

منبع:

https://www.efrontlearning.com/blog/2018/05/why-managers-improve-employee-engagement-training.html

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *