با دورریختنی ها خلاقیت خود را افزایش دهیم

خلاقیت با دورریختنی

در دنیای مدرن امروز، بازیافت فقط به زباله های تر و خشک و جدا کردن آن ها خلاصه نمی شود. بلکه هر آن چیزی را که بتوانیم مجددا با روش های جدیدتر به کار ببریم نوعی بازیافت محسوب می شود. این کار نه تنها صرفه جویی در هزینه ها را به دنبال دارد بلکه کمک زیادی به افزایش خلاقیت افراد و تغییر دکوراسیون در کم ترین زمان ممکن می شود. فقط کافی است نگاهی دقیق تر به محیط اطراف بندازیم و داشته هایمان را با فکری جدید، خلاق و نو بررسی کنیم. ما می خواهم به شما یادآوری کنیم که چگونه به یک دکوراسیون نو با وسایل کهنه برسیم.

البته این تنها دلیل استفاده از وسایل دورریختنی در دکوراسیون نیست. کار زمانی لذت بخش تر خواهد بود که می توانیم وسایل مورد علاقه و خاطره انگیزمان را که دیگر قابل استفاده نیستند با بکارگیری خلاقیت و روش هایی جدیدتر دوباره قابل استفاده کرده و آن ها را نگه داریم. ما اینجا دو دسته از پرکاربردترین وسایل که در منازل بیشتر پیدا میشوند انتخاب کردیم . وسایل چوبی و بطری ها شیشه ای

چوب در دکوراسیون داخلی:

گرما، راحتی، بافت و مواد ارگانیک همواره همان چیزهایی هستند که مردم دوست دارند آن ها را در اطراف و در خانه خود داشته باشند. چوب ماده ای طبیعی است که می تواند طبیعت را به خانه شما بیاورد و می تواند نماد زیبایی و آرامش در هر دکوراسیونی باشد. عناصر چوبی این قابلیت را دارند که با اعمال تغییری درآن ها به سرعت و به راحتی نو و زیباتر شوند و جلوه آن ها به کلی دگرگون شود. می توانید برای ایجاد تنوع در دکوراسیون، به رنگ آمیزی یک عنصر چوبی موجود در آن بپردازید و به این وسیله رنگ و حال و هوای جدیدی را به فضا وارد کنید.

خلاقیت با دورریختنی های چوبی
خلاقیت با دورریختنی های چوبی

گلدان و بطری شیشه ای در دکوراسیون داخلی:

گلدان ها و بطری های شیشه ای المان های بسیار جذابی هستند که می توانند نمای خاص و ویژه ای به دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف ببخشند. شیشه های خالی تزیین شده و گلدان های شیشه ای، از جذاب ترین و در عین حال قدیمی ترین المان های به کار رفته برای چیدمان و دکوراسیون داخلی به شمار می روند. این عناصر زیبا، می توانند دکوراسیون داخلی را جذاب و دوست داشتنی تر کنند و در عین حال، کاربردهای دیگری نیز داشته باشند.

گلدان ها و بطری های شیشه ای خالی مورد استفاده برای دکوراسیون داخلی به علت ماهیت شیشه که عنصر سازنده آن ها است، در فرم های بسیار متنوع و خیره کننده ای تولید و ارائه می شوند. علاوه بر تنوع فرم ظاهری، باید تنوع بالای طرح های روی گلدان های شیشه ای و رنگ های متنوع و درجه ماتی تا شفافی آن ها را نیز در نظر داشت.

باید توجه داشته باشید گلدان و یا بطری شیشه ای مورد استفاده شما هرچقدر هم که زیبا و منحصر به فرد باشد، در صورتی که با فضای اطراف تناسب ابعادی نداشته باشد، نمای نهایی جالبی نخواهد داشت. این نکته ای است که برای هر عنصر تزیینی دیگر نیز باید رعایت کنید. اگر گلدان شیشه ای تان را روی میز و یا طبقات شلف قرار می دهید، به تناسب آن با اندازه سطح، ارتفاع آن و هماهنگ بودن با سایر اجزای موجود در دکوراسیون داخلی توجه کنید. گلدان های روی میز، شلف، طبقات دیواری نباید بیش از حد بلند باشند. در عوض، اگر قصد دارید گلدانی شیشه ای برای گوشه اتاق تان و بر روی زمین انتخاب کنید، بهتر است انتخاب شما نمونه های بلند و دارای ابعاد بزرگتر باشد تا هم فضای خالی را پر کند و هم جلوه مناسبی داشته باشد. بطری و یا گلدان شیشه ای مورد استفاده، مانند هر عنصر تزیینی دیگری، باید متناسب با تم و دکوراسیون داخلی موجود انتخاب شود. این هماهنگی در رنگ و طرحهای روی گلدان و شیشه و فرم آن نیز باید رعایت شود. می توانید برای انتخاب رنگ، از رنگ های موجود در عناصر دیگر در اتاق کمک بگیرید. با این وجود انتخاب های جسورانه ای در مورد رنگ های متفاوت گلدان های شیشه ای در دکوراسیون داخلی، گاهی نتیجه ای منحصر به فرد و خیره کننده ایجاد می کند.

خلاقیت با دورریختنی های شیشه ای
خلاقیت با دورریختنی های شیشه ای

فواید ساخت کاردستی با وسایل دور ریختنی:

ساخت کاردستی کودکان از جمله فعالیت های جذابی است که اغلب والدین سعی می کنند آموزش های متنوعی در این زمینه را به کودکان آموزش دهند. از وسایل و مواد اولیه مختلفی می توان برای ساخت کاردستی برای کودکان استفاده نمایید.

ساخت کاردستی با مواد بازیافتی و دور ریختنی می تواند فرهنگ صرفه جویی را نیز به کودک آموزش دهد. همانگونه که می دانید ساخت کاردستی با مواد دور ریختنی و بی استفاده می تواند تا حد زیادی باعث به وجود آمدن خلاقیت و ابتکار در کودکان شود.

خلاقیت با دورریختنی ها
افزایش خلاقیت با درست کردن کاردستی از دورریختنی ها

کاردستی ساختن نیاز به کمی ابتکار دارد و یک سری وسایل ساده که اگر این وسایل از بین وسایل دورریختنی انتخاب شوند، ساخت کاردستی جالب تر و لذت بخش تر خواهد بود. وسایل دور ریختنی را دور نریزید و با خلاقیت و ابتکار خود از آنها وسایل زیبا و تزیینی و یا کاردستی های زیبا برای کودکان بسازید.

افزایش خلاقیت با دورریختنی
افزایش خلاقیت با درست کردن کاردستی از دورریختنی ها

ساخت کاردستی با مواد بازیافتی ایده جالب و قابل توجهی است که به راحتی و با کمترین امکانات می توان آن را تهیه کرد.

گردآوری: مونا فدایی، تکتم زحمتکش مرجانه

مطالبی که شاید به آن علاقمند باشید:


5 راهکار افزایش خلاقیت

موانع خلاقیت را بشناسید

از ایده های نرم «در خانه ماندن» برای مقابله با کرونا حمایت میشود.

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *