پادکست مدوناک

معرفی پادکست مدوناک

مصاحبه آقای سلمان یزدانی با حمیدرضا طاهر میزبان پادکست سینمایی مدوناک

سلام. لطفا خودتون را معرفی کند.

سلام حمیدرضا طاهر هستم میزبان پادکست مدوناک

اگر کسی اصلا تا به حال هیچ پادکستی را نشنیده باشد و شما بخواهید برای اولین بار پادکست را بهش معرفی کنید، چه تعریفی  براش دارید؟

اولین چیزی که در نظر میگیرم سن و سال اون شخصه یعنی اگر هم سن و سال خودمون باشه اینطور توضیح خواهم داد که پادکست رسانه ایست بر بستر صدا مانند فیلم که رسانه ایست بر بستر تصویر و هرکدام از این رسانه ها دارای نقاط ضعف و قوتی هستند. همانطور که بر بستر ویدیو ما فیلم های آموزشی، مستند، سینمایی داستانی و غیره داریم پادکست هم رسانه ایست بر بستر صدا که تمام این محتوا را مانند موسیقی، داستان، اخبار، تحلیل فیلم ها را در بر گرفته میگیرد.

ولی اگر بخواهم پادکست را به مادر بزرگم معرفی کنم اینطور خواهم گفت که پادکست همان رادیو است ولی با قابلیتی که شما خودت انتخاب میکنی که چی گوش کنی و کی گوش کنی.

به چه علتی سراغ تولید پادکست رفتید و اگر پس از تعریف شما از پادکست، فردی به این رسانه علاقمند شد، میتوانید دلایلی برای اینکه مدوناک را به عنوان اولین پادکست برای گوش دادن انتخاب کند، نام ببرید؟

من در دانشگاه رشته سینما خواندم و علاقه مند  به تحقیقات درمورد کارگردانان معروف بودم. در حالی که داشتم به صورت پراکنده این اطلاعات را کسب میکردم، در یوتیوب تبلیغ مسترکلاس مارتین اسکورسیزی را دیدم که آموزش کارگردانی توسط مارتین  اسکورسیزی بود. داخل مستر کلاس شدم نوشته بود خرید تمام دروس که توسط بزرگان سینما تدریس شدند و خواستم بخرم اما نتونستم خرید کنم. ولی در تورنت فایل ها را پیدا کردم و شروع به دیدنتشون کردم، آنها همه انگلیسی بود و من چون زبان انگلیسیم خوب بود مشکلی نبود. برای دوستانم توضیح میدادم و چون علاقمند به پادکست بودم تصمیم گرفتم به جای توضیح دادن، صدام را ضبط کنم و پادکست تولید کنم. چون تسلط به زبان انگلیسی دارم و سینما هم خوندم میتونم ترجمه بهتر و دقیق تری برای آن هایی که دغدغه فیلم سازی دارند و نیازمند یک سورس معتبر از بزرگان سینما هستند تهیه کنم.

 
اگر یکی از مسئولین صدای شما را بشنود، دوست دارید چه چیزهایی در مورد مشکلات کار در پادکست ها  و  یا درباره کمکی که میتواند باعث بیشتر شنیده شدن  پادکست ها شود، به وی بگویید؟

خواهشم این است که دولتیش نکنند و نیاز به مجوز نداشته باشد تا هرکسی ایده ای داشت  به راحتی با موبایلش پادکستی تولید و منتشر نماید. اگر محتوای بد تولید کنند خود مخاطب پسش میزند.

اگر هم خواستند وارد شوند بسپارند به دست بزرگان پادکست مانند آقا بندری که به موضوع پادکست بیشتر اشراف دارند.

 
همانطور که میدانید ما تصمیم داشتیم اولین جشنواره پادکست را به صورت حضوری برگزار کنیم ولی به علت مشکلات پیش آمده که در تمام دنیا رخ داد، تصمیم گرفتیم امسال یک قسمت از هر پادکست را به انتخاب خود افراد در سایت قرار دهیم  و مخاطبین به این بخش  رای دهند. شما کدام اپیزود از پادکست خودتان را پیشنهاد میدهید و  لطفا یک خط در موردش توضیح دهید.

اپیزود خاصی نمیشه معرفی کرد چون پادکست مدوناک به صورت سریالی است و باید از اول تا انتها گوش داده شود. ولی اگر کسی دوست داره پیشنهاد میدهم قسمت یک معرفی قسمت دو را گوش دهدند یا قسمت آخر فصل اول دیویت ممت.

چه پادکستی را معرفی میکنید ؟
پادکست الف که در مورد هسته داستان نمایشنامه ها می باشد.

لازم به ذکر است که فایل صوتی این گفتگو در اینستاگرام هاوش قرار دارد می توانید با کلیک روی آیکون اینستاگرام ما که در زیر قرار دارد، به آن گوش فرا دهید.

پادکست های معرفی شده در شتابدهنده هاوش:

معرفی پادکست تاریخی راوکست

معرفی پادکست ورزشی فوتبال لب

معرفی پادکست اقتصادی سکه

گردآورندگان: سلمان یزدانی، مونا فدایی، تکتم زحمتکش مرجانه

ارتباط با پادکست مدوناک

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *