رویداد پنل تجربه و صبحانه

هاوش استایل  به منظور گسترش فرهنگ زیبای کتابخوانی و همچنین افزایش سطح علمی زیست بوم کارآفرینی اقدام به برگزاری رویدادها و نشست های مختلف می نماید. صبح جمعه مورخ 25 بهمن ماه 1398 رویداد تخصصی پنل تجربه و صبحانه با موضوعیت فشن، مد که زیرمجموعه صنایع خلاق با حضور آقای استاد رضا نقره مبتکر متد الگوی سیلور در رستوران باغ زیتون مشهد برگزار گردید. در این رویداد به جنبه های مختلف کارآفرینی در حوزه فشن و مد پرداخته شد و حضار از تجربیات ارزشمند استاد نقره بهره مند گردیدند.

در این رویداد مدیریت عامل شتابدهنده هاوش، از جناب استاد رضا نقره تقدیر و تشکر نمودند. 

صنایع خلاق چیست؟

صنایع خلاق به صنایعی گفته می‌شود که بر اساس مؤلفه‌های فرهنگ، اجتماع و هنر شکل می‌گیرند و به همین خاطر گاه از آن‌ها با عنوان صنایع فرهنگی نیز یاد می‌شود. این صنایع به یازده شاخه تقسیم می‌شوند که عبارتند از: معماری، روزنامه و مجله، رادیو و تلویزیون، موسیقی، فیلم، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، بازی‌ها، کتاب، بازاریابی و تبلیغات.

صنایع خلاق به‌عنوان صنایعی که خلاقیت علمی، هنری، اقتصادی، و فناورانه را توأمان در بر می‌گیرد و از جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشورها برخوردارند شناخته شده هستند. تا حدود بیست سال پیش، مفاهیم صنایع خلاق و اقتصاد خلاق وجود نداشتند، اما امروزه به‌عنوان بخش پویا، مهم و در حال رشد اقتصادی ایران و جهانی به شمار می‌‌‌‌آیند.

به دلیل پیشرفت فناوری و اینترنت، روش‌های خلاقانه‌‏ای برای تولید، توزیع و مصرف کالاها به وجود آمده است که به‌عنوان پیشران‌‏های مهم اقتصاد خلاق به شمار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آیند. با این حال، رشد و توسعه صنایع خلاق مستلزم وجود سرمایه، مهارت‌های کارآفرینی، زیرساخت‌های لازم و همچنین قوانین مالکیت فکری مخصوصاً حق کپی‌رایت است.

طی سال‌های اخیر طبقه‌بندی‌های مختلفی ارائه شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم به درکی نظام‌مند از ویژگی‌های ساختاری صنایع خلاق دست‌یافته و نظا‌م‌های طبقه‌بندی مختلفی را که در حوزه اقتصاد خلاق استفاده می‌شود را واکای نموده و از آن‌ها استفاده نماییم. طبقه‌بندی وزارت فرهنگ انگلیس، چارچوب سنگاپور، مدل سمبلیک، چارچوب دایره‌های هم‌مرکز، و چارچوب کپی‌رایت سازمان جهانی مالکیت معنوی، و همچنین طبقه‌بندی آنکتاد و یونسکو از مهم‌ترین چارچوب و طبقه‌بندی‌هایی هستند که تاکنون در رابطه با صنایع خلاق ارائه شده است.

مطالبی که شاید به آن علاقمند باشید.


رویداد صبحانه ای با کتاب با موضوعیت تفکر استراتژیک در صنعت فشن

کارگاه سرمایه گذاری کم ریسک در بورس

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *