نگاهی به استارتاپ‌های موفق سال 2020

نگاهی به استارتاپ‌های موفق سال 2020

دنیا، دنیای استارتاپ‌ها شده است. اقتصادهای بزرگ جهان، با وجود شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل هم نمی‌توانند تمام ایده‌های نوین را پوشش دهند و به همین دلیل است که هنوز هم می‌توان به رشد امیدوار بود. هر ایده‌ پول‌سازی این روزها ارزشمند است و خواهان دارد. در این بین اما بسیاری از ایده‌ها راه به جایی نمی‌برند و تنها برخی از آن‌ها رشد می‌کنند. در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به برخی از استارتاپ‌های موفق سال 2020 در جهان. همراه ما باشید و ببینید که چطور ایده‌های کوچک توانسته‌اند خود را چنین مطرح کنند.

هدف ما از بررسی استارتاپ های موفق 2 چیز است،1) از موفقیت آنها درس بگیریم و به تجربیاتمان بیفزائیم 2) بررسی موضوعات گاهی منجر به جرقه ایده هایی جذاب می شود.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین نکات برای انتخاب ایده استارتاپی مناسب چیست؟

استارتاپ‌های موفق سال 2020 در زمینه‌های مختلف


استارتاپ‌ها محدود به یک زمینه خاص نیستند. بسیاری بر این تصورند که یک استارتاپ حتما باید بر پایه فناوری جدیدی استوار باشد. البته که این استارتاپ‌ها به خاطر رسانه‌ها معمولا مطرح‌تر از سایر استارتاپ‌ها هستند. اما نباید فراموش کرد که برای طرح ایده، نباید خود را محدود به یک زمینه خاص کنید. می‌توان ایده‌ها را با هم تلفیق کرد و یک ابرایده ساخت. در ادامه به معرفی استارتاپ‌های موفق در زمینه‌های مختلف می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین ایده ها لزوماً موفق ترین ایده‌ها نیستند

هوش مصنوعی: SurveyAuto

مطالعه رفتاری کاربران از زمینه‌های بسیار محبوب تبلیغاتی است. داده‌های کاربران معمولا با دشواری ثبت و ضبط می‌شود. استارتاپ SurveyAuto برای آسان کردن همین فرآیند به وجود آمده است. این استارتاپ با تکیه بر هوش مصنوعی می‌تواند دیتای کاربران را استخراج کند. عمر سیف، صاحب این استارتاپ، با مطرح کردن این ایده توانسته است از بنیاد بیل گیتس و همسرش جذب سرمایه کند. او درباره استارتاپ خود می‌گوید:

این استارتاپ بر پایه مدل Crowdsourcing فعالیت می‌کند. با یادگیری ماشینی، می‌توان مشخص کرد اطلاعات کاربران چگونه ثبت شده است، در کجا ذخیره می‌شود و در چه بازه‌هایی از زمان گزارش می‌شوند. این کار باعث کاهش هزینه و خطاهای انسانی است.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ارائه ایده استارتاپ چیست؟

خرید آنلاین: Cazoo


خرید آنلاین خودروی دست دوم ممکن است ایده جدیدی نباشد، اما با اضافه کردن چند ایده جانبی ساده، می‌توان 80 میلیون یورو سرمایه جذب کرد. می‌گویید نه؟ پس Cazoo را ببینید. این استارتاپ برای خرید خودروی دست دو طراحی شده است. در آن، چک‌لیستی با بیش از 150 مورد وجود دارد که هر عیب و ایرادی در خودرو را مشخص می‌کند. پس از انتخاب خودرو، گزینه منتخب شما ظرف 72 ساعت به شما تحویل داده می‌شود. با این حال، همچنان اگر از خودروی تحویلی به هر دلیل راضی نبودید، می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه اضافه‌ای، آن را برگردانید.

بیشتر بخوانید: چگونه محصولات صنایع خلاق خود را در سطح جهانی مطرح کنیم؟

حمل و نقل: Airlift


این استارتاپ در کشور پاکستان واقع شده است و رقبایی مانند اوبر دارد. با این حال، به لطف ایده جذابش، می‌توان پیش‌بینی کرد که حد اقل در زمینه استفاده از اتوبوس‌ها، قرار نیست به راحتی میدان را خالی کند.

استارتاپ Airlift ارائه‌دهنده اتوبوس‌های هوشمند در کشور پاکستان است. این اتوبوس‌ها ایمنی بالایی دارند و در هر لحظه‌ای قابل ردیابی هستند. کاربران این اپلیکیشن می‌توانند برای خود یا دیگران درخواست اتوبوس دهند. تا این جای کار احتمالاً هیچ نکته بارزی باعث خاص دیده شدن این اپ نشده باشد. چیزهایی که این اپ را ویژه می‌کنند دو مورد است. اول این که می‌توانید ساعت حضور اتوبوس در مبدا را تعیین کنید. دومی هم این که از بین مسیرهای پیشنهادی، می‌توانید خودتان انتخاب کنید که اتوبوس از کدام خیابان عبور کند. این استارتاپ یکی از استارتاپ‌های موفق سال 2020 به حساب می‌آید. زیرا با همین ایده ساده، توانسته است بیش از 14 میلیون دلار سرمایه جذب کند.

نتیجه گیری:

یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت پشتکار و پیگیری ایده و پیوسته بهبود بخشیدن آن می باشد. در بالا نمونه هایی از استارتاپ های موفق 2020 را مطالعه نمودید. آنها خیلی کار خارق العاده ای انجام ندادند تنها به ایده خود ایمان و ثبات قدم داشتند. پس اگر ایده ای دارید آن را دست کم نگیرید و هم اکنون شروع کنید.

 

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *