استارتاپ‌ها به چه کشورهایی می‌توانند مهاجرت کنند؟

استارتاپ‌ها به چه کشورهایی می‌توانند مهاجرت کنند؟

برای برخی، اصلی‌ترین هدف از اقدام به تاسیس یک استارتاپ، مهاجرت است. برای برخی دیگر اما این مهم است که برای رشد و توسعه‌ی استارتاپ خود، اقدام به مهاجرت کنند. دلایل آن می‌تواند متفاوت باشد و در این مطلب قصد نداریم این دلایل را مورد بررسی قرار دهیم. مسئله‌ ای که این نوشته به آن خواهد پرداخت، کشورهای مقصد مهاجرت استارتاپ‌ها است. در این مطلب چند نمونه از بهترین کشورهای مقصد مهاجرت استارتاپها را معرفی کرده و شرایط مهاجرت به آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

بهترین کشورهای مقصد مهاجرت استارتاپها

کانادا

کانادا بدون شک از بهترین کشورهای مقصد مهاجرت استارتاپها است. در مطلب دیگری، به صورت دقیق‌تر درباره‌ی این کشور و شرایط مهاجرت استارتاپی به آن پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: چند روش مهم ارزشگذاری استارتاپ ها

دانمارک

مجله‌ی معتبر فوربس در سال ۲۰۱۵ این کشور را بهترین مقصد برای استارتاپها معرفی کرد. این کشور با سطح رفاه بالایی که دارد، شادترین کشور جهان است. با این حال، باید بدانید رقابت برای مهاجرت استارتاپی به این کشور بسیار سخت است. دولت این کشور سالانه تنها پنجاه استارتاپ خارجی را مورد پذیرش قرار می‌دهد.

طرح شما پس از معرفی، ظرف مدت شش هفته مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورت تامین نظر نهادهای مربوطه، مراحل بعدی لازم‌الاجرا هستند.

  • پس از پذیرش ایده، نامه‌ای از بنیاد Startup Denmark دریافت خواهید کرد.
  • پس از دریافت این نامه، باید برای دریافت اقامت و مجوز کار اقدام کنید.
  • در آخرین مرحله هم باید توسط یکی از موسسات مربوطه‌ی دانمارکی تحت حمایت قرار بگیرید.

پس از انجام این مراحل، به مدت دو سال می‌توانید ویزای کاری این کشور را دریافت کنید. این مقدار تا یک سال بیشتر هم قابل تمدید است‌.

بیشتر بخوانید: تفاوت فضاهای کار اشتراکی در ایران با کشورهای دیگر

ایرلند

برنامه کارآفرینی استارتاپی ایرلند هم همانند دانمارک، دو ساله و قابل تمدید تا سه سال است. شرایط پذیرش استارتاپ در این کشور بریتانیایی بدین ترتیب است:

  • از شروع فعالیت استارتاپ شما، نباید بیشتر از شش سال گذشته باشد.
  • ایده استارتاپی شما باید برای حداقل ده نفر در ایرلند شغل ایجاد کند.
  • باید بتوانید درمدت معینی که سه یا چهار سال است، معادل یک میلیون دلار فروش را تجربه کنید.
  • در صورتی که تنها بنیان‌گذار این استارتاپ شمایید، باید پنجاه هزار دلار سرمایه جذب کنید. به ازای هر هم‌بنیان‌گذار دیگر، سی هزار دلار به این مبلغ افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین شاخص سنجش موفقیت کسب‌وکار چیست؟

سوئد

سوئد یک کشور اسکاندیناویایی دیگر است که همانند دانمارک، یکی از بهترین کشورهای مقصد مهاجرت استارتاپها محسوب می‌شود. شرایط پذیرش استارتاپ در این کشور اختصارا به این شکل است:

  • لازم است در صنعت و کارآفرینی دارای تجربه باشید.
  • حد اقل نیمی از کسب‌وکار موجود در مالکیت شما باشد.
  • مدارک اثبات فروش کالا یا ارائه خدمات در سوئد را داشته باشید.
  • کسب‌وکار شما باید ظرف دو سال به سوددهی کافی رسیده باشد. به نحوی که بتوانید هزینه‌های مربوط به خود و دیگر اعضای خانواده را بپردازید.

بیشتر بخوانید: استارتاپ هایی که جایشان در ایران خالی است

  • تا دریافت ویزای کاری، باید بتوانید هزینه‌های سالانه خود و خانواده خود را تامین کنید. این مقدار برای شما دویست هزار کرون، برای همسرتان صد هزار کرون و به ازای هر فرزند، پنجاه هزار کرون می باشد.

سخنی با استارتاپها: 

ممکن است بعضی از کشورها برای استارتاپها امکاناتی بیشتر از کشور خودمان ایران فراهم نمایند. اما بخاطر داشته باشید که شرایطی بسیار سختگیرانه تر از پذیرش در شتابدهنده ها و سرمایه گذاران جسورانه داخلی را می بایست پشت سر بگذارید. همچنین بجای یک هموطن برای یک خارجی کار تولید کرده اید. بنابراین اگر ایده ای خوب دارید مطمئن باشید با ارائه آن در ایران مسیری هموارتر و آسانتر برای رسیدن به موفقیت خواهید داشت. بنابراین هم اکنون دست به کار شوید. در ادامه مقالاتی راجع به حمایتهای دولتی و غیردولتی از استارتاپها را مطالعه می نمائید.

بیشتر بدانید:

روشهای حمایتهای مالی دولت از استارتاپهای صنایع خلاق و شرکتهای دانش بنیان

حمایت کسب و کارهای صنایع خلاق

از ایده های نرم «در خانه ماندن» برای مقابله با کرونا حمایت میشود

لیست سرمایه‌گذاران خطرپذیر ایران

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *